Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfa Romeo Giulia je propadák, prodeje jsou velmi malé. Šéf říká, že to nevadí
22.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud byste čekali, že velmi skromné prodeje klíčové nové Alfy Romeo budou vedení firmy trápit, mýlili byste se. Současný stav dokonce označuje za úspěch.
Prodeje Alfy Romeo stále jsou všelijaké, jen ne takové, jaké je naplánovalo samo vedení firmy. Situaci nezměnil ani příchod nových modelů Giulia a Stelvio, byť je samozřejmě třeba dodat, že prodeje prvního firemního SUV se teprve rozjíždí. Nicméně ve Spojených státech bude k dispozici teprve od léta, mnoho zákazníků tedy letos již oslovit nestihne. Podle analytiků jich bude maximálně 20 tisíc, v což jsou ovšem započítány i registrace sedanu.
O úspěchu tedy skutečně nelze mluvit, zvláště když za celý letošní rok se v USA prodalo jen pár tisíc Giulií a v Evropě jich od loňského vstupu na trh bylo necelých 20 tisíc. Hledat pro tento stav jiná slova než „propadák” či „fiasko” je obtížné, vedení firmy ale tento stav zjevně netrápí. Nebo se tak aspoň navenek tváří.
Globální šéf značky Reid Bigland řekl, že „tu nejsme od toho, abychom prodávali čtyři tisíce exemplářů sedanu Giulia měsíčně. Na to je ještě příliš brzy.“ Dle něj se teprve značka vrací na stará kolbiště, kde musí čelit mnohem četnější konkurenci. Je proto třeba se nejprve dobře uvést, poté lze teprve pomýšlet na vyšší registrace.
Bigland argumentuje tím, že se sedanu ve Státech povedlo v květnu překonat i Jaguar XE, tedy dalšího nováčka na americkém trhu. Alfy Romeo Giulia bylo prodáno 883 kusů, britského vozu pak „jen“ 764. Je ale třeba dodat, že XE má od ledna do května na kontě 4 528 registrací, Giulia pouze lehčí nadpolovinu, tedy 2 483 prodaných aut. Ani to ale Biglanda nejspíše netrápí.
„Budu první, kdo to řekne. U Alfy Romeo skutečně nebojujeme o to, abychom prodali co nejvíc aut. Jsme tu proto, abychom znovu zavedli po celém světě tuto legendární značku a sledujeme řadu indikátorů, abychom posoudili, jak moc se nám to daří.“ Bigland tak například říká, že pouze 42 % všech sedanů bylo prodáno na leasing, průměr segmentu ale činí 69 %, což má svědčit o tom, že nové Alfy nejsou vnímány jen jako spotřební zboží.
Dále pak Bigland poukazuje na vyšší zůstatkovou hodnotu, jež bude Giulia mít po třech letech ve srovnání s konkurenčním BMW řady 3 či Mercedesem třídy C. S tím ale analytici asi souhlasit nebudou, realitu ale zjistíme až za tři roky při pohledu na nabídku ojetých automobilů. Zatím se nám ale italské vítězství nad německými značkami příliš pravděpodobné nezdá.
S pravým opakem našeho možná až příliš pesimistického názoru opět přichází Bigland, dle kterého „zájem o značku skutečně překročil veškerá má očekávání. Je naprosto fenomenální vidět, kolik lidí opravdu zajímá návrat Alfy Romeo na severoamerický trh.“ To možná reálné je, nicméně jen ze zájmu o značku ještě žádná firma nepřežila. Alfa Romeo musí prodávat a pokud se v dohledné době razantně neodrazí ode dna, nemůže přežít - ať už současnou situaci šéfové prezentují jakkoli...
Alfa Romeo Giulia QV je sice ve všech testech lepší než německá konkurence, po prodejní stránce ovšem stále strádá. Značce to ale prý nevadí
Zdroj: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 6 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 7 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 8 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 10 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 20:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis