Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfa Romeo Giulia QV končí s manuálem, zbývají prý poslední měsíce na objednání
15.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Je to poněkud překvapivý krok, neboť jde o jednu z výjimečností tohoto vozu a zájem o ní není malý. Negativa pro Alfu Romeo ale zřejmě převážila.
Zatím to není oficiální, máme-li ale věřit informacím, které včera měly dorazit k dealerům Alfy Romeo v Evropě, pak manuální převodovku k modelu Giulia ve vrcholné verzi QV bude možné objednat nejpozději na konci ledna 2018, pak už nebude k dispozici.
Zdá se být podivné přistoupit k takovému omezení nabídky v průběhu výrobního cyklu a bez dalších informací můžeme zatím jen spekulovat, co k němu vedlo. Nezájem to není, například v inzerci ojetých kusů na Mobile.de je ze 138 nabízených ojetin 52 kusů se třemi pedály. To je skoro 38 procent aut a byť to nemusí být dokonale vypovídající údaj o celkovém zájmu, naznačuje, že minimálně prvotní kupci o ruční řazení stáli v míře neobvykle velké - Porsche považuje u inovované 911 GT3 za velký úspěch zájem více jak 30 procent zákazníků o ruční řazení, Alfa je dál.
Potíž tak musíme hledat jinde. Jednak je třeba říci, že manuál v Giulii QV není zrovna povedený. Není to „to mazlivé řazení”, na které byste se každé odpoledne těšili před cestou z práce, je to poměrně nepřívětivé ústrojí, které budou milovat jen fandové manuálů za každou cenu. Dále se hovoří o tom, že s mechanickým řazením jsou u Giulie QV problémy, které pochopitelně automobilku netěší.
Přidejme si k tomu, že Alfa nenabízí manuál pro vozy s pravostranným řízením ani v USA (což eliminuje tři velké bašty manuálů ve výkonných autech - Ameriku, Austrálii a Velkoi Británii) a podíl manuálů na celkové produkci může být pro automobilku nezajímavý, zvláště s přihlédnutím k výše zmíněnému. Giulia navíc celkově zaostává za prodejními cíli a zjednodušení výrobního procesu může být žádoucí.
Kolem Alfy Romeo vždy kroužily a stále krouží prapodivné domněnky a neověřené zvěsti vydávající se za fakta. Někdy se potvrdí, jindy vyšumí do ztracena, takže raději počkejme, jak dopadne tato informace - ještě je tu teoretická šance, že se bude týkat jen části trhů, kde o manuály není zájem a jinde zůstane k dispozici. Pokud ale výroba skutečně končí, můžeme vám jen doporučit si Giulii QV s manuálem koupit - za pár let by z ní byla cenná rarita prodaná možná jen v pár stech kusech...
Alfa Giulia QV byla s 510 koňmi jedním z nejsilnějších sedanů s manuálem vůbec, teď prý má skončit
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 7 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 8 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 10 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 11 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda