Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfě Romeo se ani po odhalení Giulie nevěří, sázka na nostalgii prý nevyjde
1.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Alfa chce oproti loňsku šestinásobně navýšit své prodeje. Pomoci ji s tím mají jen tři novinky a velmi riskantní sázka na nostalgii.
Šéf italsko-amerického koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne již hezkých pár let slibuje, že značka Alfa Romeo se opětovně vrátí na vrchol, kam podle něj patří. Až do minulé středy šlo však hlavně o vaření z vody. Nově příchozí Giulia by si ale měla podat velkou německou trojku, tedy Audi A4, BMW řady 3 a Mercedes-Benz třídy C.
S vrcholnými modely této konkurence jsme již stihli - alespoň virtuálně - srovnat nově odhalenou „italskou M3“ se zeleným čtyřlístkem ve znaku, přičemž v článku samotném jsme vyjádřili nemalé pochyby týkající se právě Marchionneho plánů a slibů. Šéf FCA by totiž velmi rád zvedl prodeje značky během tří let na nemalých 400 000 exemplářů ročně.
To sice není tak enormně vysoké a tudíž nereálné číslo, nicméně loni bylo zaregistrováno pouze 67 500 vozů s logem Alfy Romeo. Vůči tomu tak plán počítá s šestinásobným navýšením, což již nereálnými skutky začíná zavánět. Zvláště když stále ještě nebyla představena základní verze sedanu, která se na daném navýšení bude podílet především.
Nejsme přitom sami, kdo je vůči Marchionneho plánům skeptický. Analytik Max Warburton z firmy Sanford C. Bernstein kupříkladu říká, že „i přes naši lásku k minulosti Alfy si nejsme jisti její budoucností. Přestože má svou historii, přerod v důvěryhodného prémiového hráče lze přirovnat ke spuštění nové značky. Třeba Audi to zabralo 20 let.“
Podle jeho odhadů si tak návrat Alfy na vrchol vyžádá nemalou sumu peněz, přičemž během první generace nových modelů není šance na vykázání zisku. To je ovšem značný problém, neboť Italové investovali do obnovy automobilky 5 miliard Eur (cca 136,22 mld. Kč), které stůj co stůj potřebují získat zpět právě na vývoj příštích novinek.
Mimo to Warburton své pochyby opírá také o nedostatečné portfolio značky, kromě sedanu Giulia se totiž v dalších dvou letech dočkáme jen velkého SUV a vrcholné limuzíny. Tím zásadní modernizace Alfy skončí, MiTo a Giulietta jsou pak na konci své životní kariéry, a proto od nich nic velkého čekat nemůžeme.
Italové si navíc hodně slibují od svého návratu na americký trh, kde chtějí ze zmiňovaných 400 tisíc kusů prodávat 150 000 exemplářů. Warburton však naznačuje, že to je více než optimistický výhled. Opět přitom dává za příklad Audi, jehož portfolio je ve Státech více než dvacetičlenné a přesto prodává „jen“ okolo 180 tisíc nových vozů.
Pokud přitom značku se čtyřmi kruhy ve znaku považujete za špatný příklad, můžeme posloužit třeba statistikou Infiniti. Japonská automobilka totiž prodává 120 000 aut ročně, přičemž k takovému odbytu potřebuje 10 různých modelů. Marchionne tedy jen těžko může podobného úspěchu dosáhnout se dvěma sedany a jedním SUV.
George Galliers ze společnosti Evercore ISI pak dokonce naznačuje, že Alfa Romeo je okrajovou značkou, kterou budou vyhledávat pouze nadšenci. Díky nim by přitom prodeje zpočátku mohly raketově vyletět, posléze však tento zájem opadne. Což nám ostatně potvrdilo Maserati, které po počátečním vzestupu nyní poněkud začíná ztrácet dech.
Podle nejoptimističtějších odhadů by proto Alfa Romeo měla v roce 2018 dosáhnout na metu 330 tisíc prodaných vozů, spíše se však počítá s nějakými dvěma stovkami. Tím bude Marchionneho plán splněn jen napolovic, což asi firemní kasu příliš nenaplní. A proto by podle analytiků měl šéf FCA nechat Alfu odejít.
Jak to všechno dopadne, ukáže jen čas, pokud patříte mezi optimističtěji smýšlející příznivce značky, hoďte předchozí řádky za hlavu a pusťte si přiložené reklamní video na novou Giulii. Však třeba to Marchionnemu vážně vyjde...
Nově odhalená Alfa Romeo Giulia sice vypadá působivě, zázraky ale nejspíše nesvede
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 13:55 - Milanito
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22