Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Američané prý prodají nejvíce luxusních aut v USA, statistiku si ale stvořili sami
16.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nelze se příliš divit, že nejvíce aut dražších než 50 tisíc dolarů prodá Ford ve formě pick-upů F-series. Procentuelně by ale Němci vyhráli na celé čáře.
Když se v Evropě řekne prémiová značka, lidé si představí většinou něco jako Mercedes, BMW, Audi či Jaguar. Ti znalejší vědí, že třeba i Saab se blahé paměti snažil do tohoto segmentu proniknout. Amerika je ale trochu jinde, odhady společnosti TrueCar ukazují, že nejvíc aut v ceně nad 50 tisíc dolarů (1,09 milionu korun) v roce 2014 prodají americké značky.
Na prvním místě stojí Ford F-Series, čemuž se ani nelze divit - na americké půdě je na absolutním vrcholu prodejů už více než tři dekády a letos na svět přišla nová generace. Navíc dávno nejde o vysloveně levné auto. Hned druhé jsou pick-upy Ram a bronz putuje do Německa - Mercedes třídy E je jediným zahraničním vozem v první pětici. A když se podíváme na všech deset nejlepších, vidíme jen americká a německá auta.
Takovéto nominální seřazení prodejů je pochopitelně pravdivé a na první pohled není moc co řešit, i tak ale tato čísla zaslouží bližší prozkoumání. Všimněte si například, že odhadované tržby za rok 2014 jen za Fordy F-series dražší 50 tisíc dolarů činí 10,8 miliardy dolarů, tedy 235 miliard korun. A Mercedes utrží 4 miliardy dolarů (87 miliard korun) jen za třídy E dražší 50 tisíc dolarů prodané v Americe, ne celosvětově.
Také, pokud se tabulce podíváme na zoubek trochu více, zjistíme, že kdybychom ji měli upravit podle toho, jaká část prodejů konkrétního modelu byla za více než 50 tisíc dolarů za kus, Němci by zvítězili na plné čáře, zatímco Ford, Ram i Chevy by se do první desítky asi ani nedostali. S přehledem největší procento je zde u BMW X5, druhá by byla stuttgartská třída E a třetí třída M.
To samozřejmě souvisí i s ceníky daných automobilek, takové Porsche 911 začíná v USA na 84 tisících dolarech (1,83 milionu korun), takže by zde prodeje aut nad 50 tisíc dolarů za kus tvořily 100 % všech prodejů. Dost možná i proto jsou německé modely tak vysoko. Americké vozy, zejména výrobky méně prémiových značek jako Chevrolet nebo Ford, bývají naceněny mnohem levněji.
Velký rozdíl mezi tím, kolik se prodá pick-up trucků celkem a kolik jich stojí nad 50 tisíc dolarů, je ale způsoben zejména faktem, že v celé Severní Americe se tato auta používají jako pracovní vozy, tedy stejným způsobem, jako u nás dodávky. V některých případech zůstávají ve zhruba sériové podobě, jindy je automobilka dodá bez korby a některý výrobce nástaveb namontuje na rám přesně to, co si zákazník přeje a co potřebuje k výkonu svého povolání.
Na každý pád máme pocit, že se v tomto případě chtěli Američané blýsknout něčím, co realitě tak úplně neodpovídá. Luxusní vůz nedělá jen cena a málokterá americká automobilka dokáže stvořit značku, která by se svým věhlasem stojícím hlavně na pevných technických základech dokázala blížit tomu, co reprezentují zejména ty německé. Inu, TrueCar je americký subjekt a slova o věrohodnoti pouze té statistiky, kterou jste si zfalšovali sami, platí pořád...
Tabulka ukazuje, kolik procent prodejů kterého modelu zákazníka stálo přes 50 tisíc dolarů za kus
Zvítězil Ford F-series, kterého můžete mít v luxusních verzích,...
... ale velká většina těchto vozů jsou pracovní nástroje jako v Evropě dodávky
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva