Američané vybrali nejhorší auta a pneu roku 2018, akorát na Den díkůvzdání

Výběr nejhorších automobilových produktů roku nepůsobí jako věc, kterou je dobré spojovat zrovna s Dnem díkůvzdání, pro magazín Consumer Reports je to ale tradice. A má svůj smysl.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Američané vybrali nejhorší auta a pneu roku 2018, akorát na Den díkůvzdání

21.11.2018 | Petr Prokopec

Američané vybrali nejhorší auta a pneu roku 2018, akorát na Den díkůvzdání

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Výběr nejhorších automobilových produktů roku nepůsobí jako věc, kterou je dobré spojovat zrovna s Dnem díkůvzdání, pro magazín Consumer Reports je to ale tradice. A má svůj smysl.

O magazínu Consumer Reports (CR) jsme v minulosti hovořili již mnohokrát, naposledy v souvislosti s nejvíce a nejméně spolehlivými vozy roku 2018. Dnes se k němu zrovna vrátíme, tentokrát s výběrem těch nejhorších letošních automobilových produktů, které CR vyhlašuje tradičně ve spojitosti s Dnem díkůvzdání, jedním z nejvýznamnějších amerických svátků.

Na první pohled se zdá být hloupé spojovat negativní výběr s pozitivně míněným svátkem, však za kritiku vám asi málokdo poděkuje. Má to ale svůj jazykový důvod. Den díkůvzdání je spojen s pečením krocana, kterému se anglicky říká turkey. Stejné slovo pak má nejen druhý, geografický smysl (Turecko, pochopitelně), ale značí i něco mimořádně špatného, nepovedeného, neúspěšného. A tak vyhlášení „automobilových krocanů” právě v tuto chvíli smysl dává.

I když jde o americký výběr, zajímavý je i pro nás, neboť většina problematických produktů nabízena také na Starém kontinentu. Než se vypravíme za konkrétními výsledky, jen dodáme, že CR má při sestavování podobných výběrů k dispozici opravdu výjimečnou kombinaci dat - opírá se o vlastní testy, zkušenosti desítek tisíc uživatelů zmíněných produktů a do hry přidává také hodnocení institutu IIHS, tedy bezpečnostní aspekt. I tak je to jistě výběr subjektivní, jeho pozadí mu ale dodává slušnou porci objektivity. Dost bylo slov na úvod, tady jsou auta a pneumatiky, kterým je podle CR pro letošek radno se vyhnout.

Nejhorší celkové skóre - Fiat 500L

Jako první přichází na paškál Fiat, který momentálně nemá ve Státech zrovna dobré renomé a ze všech jeho modelů je nejhůře hodnocen ten s označením 500L. Podílí se na tom tvrdě naladěný podvozek, který vyústil v propad v silničním testu. Kromě toho si CR stěžuje na příliš plochá sedadla a vzpřímenou pozici za volantem, jíž přirovnává k posezu v kancelářské židli. Korunu všemu pak nasazuje špatné hodnocení IIHS v rámci čelního crash testu velmi malou částí přídě.

Opomenuty ovšem nebyly ani kladné stránky vozu, byť jich mnoho není. Američané chválí hlavně nízkou spotřebu, stejně jako působivé reakce v zatáčkách. A dodávají, že skvělým tahem bylo nahrazení dvouspojkové převodovky klasickým šestistupňovým automatem. Bez tohoto kroku by hodnocení Fiatu 500L bylo dokonce ještě horší.


Američané vybrali nejhorší auta a pneu roku 2018, akorát na Den díkůvzdání - 1 - Consumer Reports 2018 nejhorsi z nejhorsich 01

Nejhorší skóre v silničním testu - Mitsubishi Mirage (Space Star)

Mitsubishi Mirage známe v Evropě pod názvem Space Star. Japonský hatchback startuje na 240 tisících korun, za které můžete očekávat litrový motor se 71 koňmi, relativně nízkou spotřebou a poměrně bohatou základní výbavou, ve které figuruje i klimatizace. Na první pohled tu tedy není žádný problém. Dle Američanů však stačí nastartovat a rázem budete mluvit zcela jinak. Tříválcová jednotka se projevuje vysokou hlučností i mírou vibrací, akcelerací však okouzlit nedokáže.

Na stranu negativ se přidává i horší ovladatelnost, stejně jako kabina, která působí příliš depresivně i lacině. Pokud tedy za auto hodláte utratit čtvrt milionu korun a požadujete naprostou spokojenost, měli byste dle CR zamířit spíše na trh s ojetými vozy, kde za tytéž peníze dostanete větší, kvalitnější a rychlejší auto. Jeho reálná spotřeba se ale nejspíše okolo 5 litrů benzinu na sto kilometrů pohybovat nebude.

Američané vybrali nejhorší auta a pneu roku 2018, akorát na Den díkůvzdání - 2 - Consumer Reports 2018 nejhorsi z nejhorsich 02

Nejhorší předpokládaná spolehlivost - Ram 3500

Pick-up Ram 3500 dorazí v lednu na autosalon v Detroitu ve zcela nové generaci. Na tu stávající však Američané nezapomínali a pravidelně přicházeli s inovacemi. Na sklonku loňského roku tak kupříkladu vylepšili tažné schopnosti verze osazené 6,7litrovým turbodieselem Cummins. Jeho točivý moment vzrostl na 1 261 Nm, díky čemuž zvládne utáhnout až 13 608 kilogramů vážící přívěs, pokud připojíte speciální oj s pátým kolem. Přestože se tím Ram dostal na špičku mezi americkými pick-upy, celkově s ním u CR příliš spokojeni nejsou.

Problémy se týkají hlavně řízení a podvozku, stejně tak ale nepanuje nadšení ani z motorového prostoru. Docházet má totiž k častému úniku kapalin, samotný motor je příliš hlučný a má problémy s chlazením. Mimo to nejsou stoprocentně spolehlivé ani palivové či emisní systémy. Tedy jinými slovy, Ram 3 500 sice zvládne utáhnout i barák, nicméně nikdy nevíte, jak daleko s ním dojedete.

Američané vybrali nejhorší auta a pneu roku 2018, akorát na Den díkůvzdání - 3 - Consumer Reports 2018 nejhorsi z nejhorsich 03

Nejhorší zákaznická spokojenost - Mercedes-Benz GLA

GLA si možná i překvapivě v silničních testech vedlo lépe než sourozenci, s nimiž sdílí architekturu a kteří se vyznačují nižší výškou i podvozkem. Pochvaly se dočkala pohonná jednotka i spotřeba. Nicméně zásadním problémem vozu je dvouspojkový automat, jehož řazení je nevyrovnané. V prvé chvíli tak GLA reaguje letargicky, aby následně posádku zamáčklo do sedadla kvůli nenadálému přívalu výkonu. Není tedy divu, že majitelé si stěžují na horší komfort. Pouze 44 procent z nich by tak po voze sáhlo znovu, pokud by k tomu mělo příležitost.

Tím stížnosti ze strany uživatelů nekončí, dále je poukazováno na špatný výhled i málo prostoru pro hlavy, hlavně u vyšších řidičů. Kritiky se dočkal i multimediální systém, jenž sice nově nabízí s kompatibilitu s Apple CarPlay a Android Auto, nicméně k jeho mistrnému ovládnutí potřebujete pomalu doktorát z raketových věd. A aby toho nebylo málo, pak je tu i špatná zůstatková hodnota, zvláště u verzí s pohonem předních kol.

Američané vybrali nejhorší auta a pneu roku 2018, akorát na Den díkůvzdání - 4 - Nejhorsi auta a pneu 2018 Consumer Reports Perex

Nejhorší spotřeba - Nissan Armada

Pokud se ve vašem hledáčku ocitne 5 305 milimetrů dlouhé, 2 030 mm široké a 1 925 mm vysoké SUV s 5,6litrovým osmiválcem pod kapotou, je více než jisté, že na nízkou spotřebu můžete rovnou zapomenout. Zvláště když se rozhodnete, že 390 koní a sedmistupňový automat ještě spárujete s doplňkovým pohonem všech kol. Nicméně 17litrový průměr byl nejhorším za dlouhou dobu - žíznivější byly již jen monstrózní pick-upy s většími rozměry i hmotností.

Američané vybrali nejhorší auta a pneu roku 2018, akorát na Den díkůvzdání - 5 - Consumer Reports 2018 nejhorsi z nejhorsich 05

Nejhorší losí test - Chevrolet Silverado 2500

Losí test je populární na obou stranách Atlantiku. Silverado v něm ale propadlo. Testeři za jeho volantem dosáhli maximálně tempa 70 km/h, poté již byl jakýkoliv manévr spojený s náhlým vyhnutím se překážky shledán jako velmi nebezpečný. Na jedné straně to nemusí být problém, Chevy je spíše užitkovým vozem než šampiónem ve slalomu. Nicméně celkové hodnocení bylo výrazně nižší než u všech ostatních testovaných vozů, za jeho volantem si tedy v kritických chvílích zrovna jisti v kramflecích nebudete.

Američané vybrali nejhorší auta a pneu roku 2018, akorát na Den díkůvzdání - 6 - Consumer Reports 2018 nejhorsi z nejhorsich 06

Nejhorší jízda - Ford Fiesta ST

Američané mají z našeho pohledu kliku, čtyřválcový Ford Fiesta ST předchozí generace si totiž mohou koupit až do konce roku 2019, kdy dojde k jeho definitivnímu stažení z prodeje. Oni sami ale v takové možnosti asi mnoho pozitiv nevidí, neboť hot hatch prý dostal až příliš tvrdý podvozek. Jízda je tak nepohodlná i na hladkém asfaltu, navíc neočekávané a nepříjemné pohyby zádě vyprovokuje i sebemenší nerovnost. Tak tomu tedy alespoň má být na okreskách, na dálnicích se naopak Fiesta ST projevuje příliš houpavě. Ač je tedy ovladatelnost působivá, tady to již na příliš registrací nevypadá.

Američané vybrali nejhorší auta a pneu roku 2018, akorát na Den díkůvzdání - 7 - Consumer Reports 2018 nejhorsi z nejhorsich 07

Nejhorší celoroční pneumatika - Westlake Radial RP18

Jak naznačuje již název tohoto článku, CR se nezaměřil jen na automobily, ale také na jejich obutí. Pneumatiku Westlake Radial RP18 testeři ze srdce nedoporučují používat celoročně. Její výsledky na sněhu či během brzdění na ledu a za mokra jsou tristní. Za sucha ale fungují, počítat lze také s působivou odolností vůči aquaplaningu. Pokud tedy hledáte plášť, jenž vám poslouží od jara do podzimu, jste na správné adrese. V zimě ale na Westlake zapomeňte.

Američané vybrali nejhorší auta a pneu roku 2018, akorát na Den díkůvzdání - 8 - Consumer Reports 2018 nejhorsi z nejhorsich 08

Nejhorší zimní pneumatika - Firestone Winterforce 2

Možná největším problémem současných pneumatik je to, že jsou již příliš dobré. Konkurence je ovšem veliká, rozdíly mezi jednotlivými plášti se tak skrývají spíše v detailech. Příkladem za všechny budiž obutí Firestone Winterforce 2, které nabízí excelentní trakci na sněhu. Zároveň zvládá odolávat aquaplaningu a problémy s ním nebudete mít ani během brzdění na suchu. Horší jízda za mokra, stejně jako vyšší hluk, však stačí na pád až na dno tabulky.

Američané vybrali nejhorší auta a pneu roku 2018, akorát na Den díkůvzdání - 9 - Consumer Reports 2018 nejhorsi z nejhorsich 09

Zdroj: Consumer Reports

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše