Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Americký Edmunds si dělal legraci ze smlouvání o cenách aut, dealeři ho setřeli
31.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Reklamy na prodej aut se zaručenou cenou, ve kterých měli zákazníci smlouvat o ceně mléka, se americkému webu nevyplatily.
Začátkem léta publikovaný průzkum amerického webu Edmunds říkal, že Američané neradi nakupují auta. Hlavním důvodem byl odpor k smlouvání o ceně, který je údajně tak silný, že by se někteří dotazovaní radši vzdali smartphonů, Facebooku nebo sexu na několik týdnů, než aby museli smlouvat o ceně auta, které si vybrali.
Web Edmunds vytvořil službu s názvem Price Promise, tedy Slib ceny, která měla zaručit, že zákazníci o ceně auta nebudou muset smlouvat. Součástí reklamní kampaně bylo, že do běžného obchodu nainstalovali kamery a nastrčený pokladní se snažil se zákazníky smlouvat o ceně některých věcí, jako je třeba mléko nebo chléb. Zákazníci s touto snahou byli dost nespokojeni a dokonce od této pokladny odcházeli zpět do obchodu, snad aby si vybrali pokladnu jinou. Reklamní videa, která najdete níže, končí otázkou, proč smlouvat o ceně auta, když to u jiných věcí není běžné.
Podle některých dealerů, inzerujících na webu Edmunds, však tato kampaň zašla příliš daleko. Někteří vypověděli smlouvy, jiní požadovali stažení těchto reklam ze serveru YouTube. Web Edmunds původně nic takového dělat nechtěl, ale nakonec videa ze svého kanálu na YouTube skutečně stáhl. Naštěstí některá z nich předtím získal web Ad Age, zabývající se reklamou, odkud jsme k nim přišli i my, takže si je můžete prohlédnout.
Podle webu Edmunds byla videa myšlena jako přehnaný vtip, ukazující zastaralé techniky prodeje. Někteří dealeři to však očividně nepochopili. Podle Ad Age měli dealeři dojem, že jejich obchodní partner podkopává jejich živobytí. Edmunds přitom ve videích, alespoň v těch dvou, které jsou k dispozici, žádné konkrétní dealery nejmenoval.
"Naše videa ilustrující absurditu smlouvání nedosáhla kýženého efektu. Někteří naši partneři byli uraženi, čímž vyjádřili, že náš pokus o vtip posílil zastaralé stereotypy. To samozřejmě nikdy nebyl náš cíl," uvedl v prohlášení Seth Berkowitz, prezident společnosti Edmunds.
Smlouvání o ceně mléka a chleba se zákazníkům nelíbí
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejčtenější články
- Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 03.28. 16:03 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 15:08 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 13:19 - GeneHawkins
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch