Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Americký Edmunds si dělal legraci ze smlouvání o cenách aut, dealeři ho setřeli
31.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Reklamy na prodej aut se zaručenou cenou, ve kterých měli zákazníci smlouvat o ceně mléka, se americkému webu nevyplatily.
Začátkem léta publikovaný průzkum amerického webu Edmunds říkal, že Američané neradi nakupují auta. Hlavním důvodem byl odpor k smlouvání o ceně, který je údajně tak silný, že by se někteří dotazovaní radši vzdali smartphonů, Facebooku nebo sexu na několik týdnů, než aby museli smlouvat o ceně auta, které si vybrali.
Web Edmunds vytvořil službu s názvem Price Promise, tedy Slib ceny, která měla zaručit, že zákazníci o ceně auta nebudou muset smlouvat. Součástí reklamní kampaně bylo, že do běžného obchodu nainstalovali kamery a nastrčený pokladní se snažil se zákazníky smlouvat o ceně některých věcí, jako je třeba mléko nebo chléb. Zákazníci s touto snahou byli dost nespokojeni a dokonce od této pokladny odcházeli zpět do obchodu, snad aby si vybrali pokladnu jinou. Reklamní videa, která najdete níže, končí otázkou, proč smlouvat o ceně auta, když to u jiných věcí není běžné.
Podle některých dealerů, inzerujících na webu Edmunds, však tato kampaň zašla příliš daleko. Někteří vypověděli smlouvy, jiní požadovali stažení těchto reklam ze serveru YouTube. Web Edmunds původně nic takového dělat nechtěl, ale nakonec videa ze svého kanálu na YouTube skutečně stáhl. Naštěstí některá z nich předtím získal web Ad Age, zabývající se reklamou, odkud jsme k nim přišli i my, takže si je můžete prohlédnout.
Podle webu Edmunds byla videa myšlena jako přehnaný vtip, ukazující zastaralé techniky prodeje. Někteří dealeři to však očividně nepochopili. Podle Ad Age měli dealeři dojem, že jejich obchodní partner podkopává jejich živobytí. Edmunds přitom ve videích, alespoň v těch dvou, které jsou k dispozici, žádné konkrétní dealery nejmenoval.
"Naše videa ilustrující absurditu smlouvání nedosáhla kýženého efektu. Někteří naši partneři byli uraženi, čímž vyjádřili, že náš pokus o vtip posílil zastaralé stereotypy. To samozřejmě nikdy nebyl náš cíl," uvedl v prohlášení Seth Berkowitz, prezident společnosti Edmunds.
Smlouvání o ceně mléka a chleba se zákazníkům nelíbí
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 5 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejnovější články
- Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 3 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 5 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 6 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova