Americký Edmunds si dělal legraci ze smlouvání o cenách aut, dealeři ho setřeli

(+ videa) Reklamy na prodej aut se zaručenou cenou, ve kterých měli zákazníci smlouvat o ceně mléka, se americkému webu nevyplatily.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Americký Edmunds si dělal legraci ze smlouvání o cenách aut, dealeři ho setřeli

31.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Americký Edmunds si dělal legraci ze smlouvání o cenách aut, dealeři ho setřeli

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Reklamy na prodej aut se zaručenou cenou, ve kterých měli zákazníci smlouvat o ceně mléka, se americkému webu nevyplatily.

Začátkem léta publikovaný průzkum amerického webu Edmunds říkal, že Američané neradi nakupují auta. Hlavním důvodem byl odpor k smlouvání o ceně, který je údajně tak silný, že by se někteří dotazovaní radši vzdali smartphonů, Facebooku nebo sexu na několik týdnů, než aby museli smlouvat o ceně auta, které si vybrali.

Web Edmunds vytvořil službu s názvem Price Promise, tedy Slib ceny, která měla zaručit, že zákazníci o ceně auta nebudou muset smlouvat. Součástí reklamní kampaně bylo, že do běžného obchodu nainstalovali kamery a nastrčený pokladní se snažil se zákazníky smlouvat o ceně některých věcí, jako je třeba mléko nebo chléb. Zákazníci s touto snahou byli dost nespokojeni a dokonce od této pokladny odcházeli zpět do obchodu, snad aby si vybrali pokladnu jinou. Reklamní videa, která najdete níže, končí otázkou, proč smlouvat o ceně auta, když to u jiných věcí není běžné.

Podle některých dealerů, inzerujících na webu Edmunds, však tato kampaň zašla příliš daleko. Někteří vypověděli smlouvy, jiní požadovali stažení těchto reklam ze serveru YouTube. Web Edmunds původně nic takového dělat nechtěl, ale nakonec videa ze svého kanálu na YouTube skutečně stáhl. Naštěstí některá z nich předtím získal web Ad Age, zabývající se reklamou, odkud jsme k nim přišli i my, takže si je můžete prohlédnout.

Podle webu Edmunds byla videa myšlena jako přehnaný vtip, ukazující zastaralé techniky prodeje. Někteří dealeři to však očividně nepochopili. Podle Ad Age měli dealeři dojem, že jejich obchodní partner podkopává jejich živobytí. Edmunds přitom ve videích, alespoň v těch dvou, které jsou k dispozici, žádné konkrétní dealery nejmenoval.

"Naše videa ilustrující absurditu smlouvání nedosáhla kýženého efektu. Někteří naši partneři byli uraženi, čímž vyjádřili, že náš pokus o vtip posílil zastaralé stereotypy. To samozřejmě nikdy nebyl náš cíl," uvedl v prohlášení Seth Berkowitz, prezident společnosti Edmunds.


Americký Edmunds si dělal legraci ze smlouvání o cenách aut, dealeři ho setřeli - 1 - edmunds anti haggle reklama 01Americký Edmunds si dělal legraci ze smlouvání o cenách aut, dealeři ho setřeli - 2 - edmunds anti haggle reklama 02Americký Edmunds si dělal legraci ze smlouvání o cenách aut, dealeři ho setřeli - 3 - edmunds anti haggle reklama 03
Smlouvání o ceně mléka a chleba se zákazníkům nelíbí

Zdroj: Autoblog

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše