Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Analytici radí BMW, aby si koupilo zpět značku, kterou už mělo a s úlevou prodalo
20.9.2019 | Petr Prokopec
S ohledem na minulost to zní jako dosti svérázný nápad, dává ale smysl. Britské značky Jaguar a Land Rover jsou v hluboké ztrátě a ke dnu táhnou i mateřskou Tata Motors, náručí většího koncernu orientovaného na západní trhy by pomohlo.
O problémech britské automobilky Jaguar Land Rover už si štěbetají i vrabci na střeše. Loňský fiskální rok skončily s největší ztrátou ve své historii a vyhlídky do budoucna rozhodně nejsou dobré. Problémy, které firmu tíží, tedy klesající poptávka na čínském trhu a nejistota spojená s Brexitem, stále ještě nezmizely. Pokud k tomu navíc připočteme skutečnost, že elektrický Jaguar I-Pace, do kterého byly investovány miliardy, je navzdory titulům auta roku totální propadák, je skoro jisté, že obě značky čekají těžká léta.
Řada analytiků si proto myslí, že by bylo nejlepší, kdyby Britové opětovně přešli pod nadvládu Němců. Konkrétně je řeč o BMW, které Land Rover vlastnilo od roku 1994. O šest let později ale Němci problematickou automobilku s úlevou prodali Fordu, který ji začlenil do své prémiové divize po bok Jaguaru. Nicméně v roce 2007, tedy ještě před globální ekonomickou krizí, modrý ovál oznámil, že chystá odprodej obou firem. O rok později pak byla uzavřena dohoda s indickou firmou Tata Motors, která značky vlastní dodnes.
Zpočátku bylo toto spojení velmi úspěšné a pro Indy muselo jít i o jisté zadostiučinění za období britské koloniální nadvlády, poslední léta jsou ovšem nadmíru krušná. A právě jen kvůli Jaguaru a Land Roveru se Tata Motors dostala do největší ztráty ve své historii. Odprodej by tedy dával smysl, jakkoliv by to však dle analytické firmy Sanford C. Bernstein znamenalo, že Indové musí poněkud ustoupit v rámci své hrdosti.
Tato překážka rozhodně není nepřekonatelná, daleko větší problémy jsou ovšem na druhé straně. Pro BMW bylo totiž vlastnictví Land Roveru „traumatizujícím obdobím a v Mnichově stále ještě pracují manažeři, které tato zkušenost emočně straší,“ jak dodává analytik Max Warburton. Jakkoliv tedy dle něj je značka zavalena kapitálem, velmi pravděpodobně se do koupě těchto automobilek nepohrne.
Na druhou stranu, stále se pohybujeme v obchodním světě, kde finance jsou nad emocemi. A dle analytiků by odkoupení obou automobilek navýšilo souhrnné registrace skupiny BMW o nemalých 20 procent. Značka by tak měla jistotu, že se k ní úhlavní konkurence v podobě Audi a Mercedesu hned tak nepřiblíží. A Britové by měli mnohem větší šanci přežít - tak malá automobilka v tak konkurenčním prostředí s důrazem na nejnovější technologie to bude mít vždy těžké. Uvidíme tedy, jak se vše vyvrbí, oficiálně se zatím k celé věci nevyjádřila ani jedna strana.
Pod vedením BMW vznikl třeba Land Rover Defender, v Mnichově na tyto časy nevzpomínají rádi
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 31 minutami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva