Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ani nejlepší auto od Renaultu nezvládá losí test. Vadí to ale někomu?
11.10.2018 | Petr Prokopec
Člověk by řekl, že prudký úhybný manévr by dnes se všemi elektronickými pomocníky měla nová auta zvládat levou zadní, Alpine A110 od Renaultu ho ale nezvládá. Zrovna u tohoto auta to ale nemusí být minus.
Kvality automobilu jako takového nelze charakterizovat jednou veličinou. K jeho správnému vnímání je třeba více měřítek, teprve poté si lze udělat celkový obrázek o jeho schopnostech, silných a slabých stránkách. I poté se ale může vnímání té samé reality lišit člověk od člověka, koneckonců každý jsme trochu jiný.
Dá se však předpokládat, že na nový Alpine A110, to nejlepší současné auto od francouzského Renaultu, dosud nikdo nenahlížel špatně. Však znovuzrozené francouzské kupé dorazilo s pohlednou karoserií, pod kterou se nastěhoval nový 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec. Jeho 252 koní a 320 Nm si musí poradit pouze s 1 103 kilogramy, což vede ke sprintu z klidu na stovku za 4,5 sekundy. Nejvyšší rychlost pak sice byla elektronicky omezena na 250 km/h, to je ale pouze malá vada na kráse.
O poznání horší jsou ovšem výsledky z losího testu. Ten samozřejmě odhaluje pouze jeden aspekt vozu, pročež se nedozvíte třeba to, jaká zábava za volantem vás čeká na okruhu. Nicméně si budete jisti tím, že pokud s Alpine A110 budete muset provést prudký vyhýbací manévr, hrozí vám výlet mimo silnici. Zjištění španělského KM77 ale pro vás nakonec může být dobrá zpráva.
Proč, ptáte se? Jednoduše proto, že Alpine A110 není to auto, ve kterém byste se museli strachovat, zda jej zvládne vaše manželka s dětmi na palubě při cestě z fotbalového tréninku. Tohle auto prostě není určeno pro běžné řidiče, aby s ním jezdili po nákupech, je to vůz pro nadšence, který ocení docela jiné vlastnosti. A mezi ty jistě patří, že auto dává místo „násilné neutralizace” přednost jisté rozevlátosti, kterou řidič může krotit dle svých představ.
Dle Španělů za horšími výsledky francouzského kupé stojí skutečnost, že řidič při prvních průjezdech nevěděl, co očekávat. To za normálních okolností není omluva, neboť očekávat to nebude ani onen běžný řidič v krizové situaci. Ale fanda, který si koupí za více jak milion korun auto „na hraní”? Ten bude spíše kvitovat, že jej vůz nechá řídit. Nakonec i Španělé říkají, že francouzské kupé mění trajektorii téměř okamžitě v reakci na jakýkoliv, byť i drobný pohyb volantem. Renaultu se tedy povedlo stvořit vůz s moderní technikou, jež má starosvětský charakter. A neudělá tedy vše za vás, místo toho si budete muset každý metr hezky odpracovat.
Pokud vás tohle nezajímá, pravděpodobně si Alpine A110 nekoupíte, stejně jako nejspíše nepůjdete pro Volkswagen Golf GTI, který v testu předvedl něco podobného. A pokud byste o tom přece jen uvažovali, věřte, že během natáčení se odehrálo hned několik průjezdů v různých rychlostech - v pořádku byl ovšem pouze ten, který řidič absolvoval při tempu 75 km/h. Jakmile došlo k navýšení rychlosti, mělo znovuzrozené Alpine problém vrátit se po vyhnutí překážce zpět do původního jízdního pruhu. Místo toho došlo na výše avizované - tedy na onen výlet mimo vymezený prostor, kde vás může čekat cokoli od pole po strom.
Pokud přesto o koupi novodobého Alpine A110 zvažujete, nepočítejte s tím, že cena startující na sumě 54 700 Eur (cca 1 485 700 Kč) bude vaším posledním výdajem. Připravit se musíte i na jisté náklady spojené s tím, že se s vozem budete muset patřičně sžít, ideálně na okruhu. Poté vás ale čekají jen chvilky zábavy, jenž již žádný los nenaruší. Na Renault bychom se za tento přístup nezlobili, ale na jiný názor máte samozřejmě právo...
Nový Alpine A110 v losím testu příliš nezazářil, a to i navzdory zapnuté stabilizaci. Vyžaduje totiž čas, abyste se s ním pořádně sžili
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 7 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda