Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Aston Martin dostal 5,5miliardovou půjčku, zřejmě přivede k životu SUV Lagonda
25.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britům se povedlo zajistit kapitál potřebný pro vývoj nových modelů. Pod křídla Daimleru tak možná nezamíří, dohodu ale zřejmě rozšíří.
Jen před pár dny prosákly na světlo světa zvěsti o tom, že koncern Daimler by se mohl stát absolutním vlastníkem automobilky Aston Martin. Na tom by přitom nebylo nic nelogického, neboť německá značka již momentálně vlastní 5 procent. Pro Brity by se tím pak otevřely netušené možnosti, neboť s velkým výrobcem za zády by konečně mohli prorazit tak, jak touží již od roku 1913, kdy byla společnost založena.
Momentální vývoj ovšem naznačuje, že spíše než ke koupi dojde maximálně k utužení dohody, jíž mezi sebou automobilky mají. Astonu Martin se totiž podařilo zajistit půjčku ve výši 165 milionů liber (cca 5,445 mld. Kč), díky které plánuje příchod nového modelu. Tím by se přitom mohlo stát SUV Lagonda, se kterým Britové již jednou koketovali a jehož plány doznaly před nedávnem vzkříšení.
I přes navýšení kapitálu je ovšem jasné, že bez Daimleru by daný vůz nikdy vzniknout nemohl. Dané finance by totiž kompletní vývoj zřejmě nezaplatily. Pokud by ovšem chystaná Lagonda stanula na platformě příštího Mercedesu GL, pak by došlo k výrazné redukci nákladů. Přičemž zároveň by Aston Martin ani příliš neriskoval, neboť SUV by zamířilo do segmentu, kde poptávka převyšuje nabídku.
Uvidíme tedy, jak se celá situace vyvrbí a zda Lagonda skutečně bude tím zamýšleným novým modelem. Jak totiž uvedl finanční ředitel Hanno Kirner, půjčka „bude solidním základem pro budoucí produktový plán a umožní Astonu Martin i nadále vyvíjet a prodávat jedny z nejvíce vzrušujících sportovních vozů na světě“.
Možné tedy je, že namísto SUV se nakonec dočkáme dalšího sporťáku. I když v tomto směru již značka má své portfolio dostatečné. Všechny cesty tedy vedou k Lagondě, která by měla dorazit nejpozději do tří let. V roce 2018 totiž zmiňovaná půjčka musí být splacena nebo refinancována.
Koncepční Lagonda by se mohla stát novým produkčním modelem Astonu Martin. Přitom by stál na platformě příštího Mercedesu GL
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch