Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Aston říká, že manuálům zůstane věrný navždy. A nová edice to potvrzuje
21.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle šéfa značky bude vždy existovat alespoň jeden model, u kterého si ruční řazení bude možné vybrat. Nyní je to Vantage, a to i ve verzi Red Bull.
Stále více automobilek dává najevo, že manuální převodovka je přežitkem, který se v 21. století již nenosí. Typickým takovým příkladem jsou italské značky Ferrari a Lamborghini. Ještě před několika málo měsíci se pak mohlo zdát, že stejnou cestu si vybralo i Porsche, to ovšem nakonec pod palbou zákaznické kritiky změnilo názor. Manuálu se tak dočká i facelift 911 GT3, který můžeme čekat již za pár dnů v Ženevě.
My se ovšem dnes nebudeme věnovat ani jedné z výše zmíněných automobilek. Místo toho si posvítíme na britský Aston Martin, který hodlá navždy zachovat životní styl spojený se třemi pedály. Jak řekl šéf značky Andy Palmer, v portfoliu značky bude vždy alespoň jeden model, u kterého si zákazníci budou moci vybírat mezi manuálem a automatem.
Toto je příjemná zpráva, i když je otázkou, jak moc lze ono „navždy” brát vážně. Za Palmera možná, ten pro manuály sám hoří, ale pokud jednou firmu opustí, účetní to mohou vidět jinak. Však Aston Martin není značkou, která by spadala pod koncern s bezednou kasou, veškerý vývoj si musí zafinancovat sám. A pochopitelně je též otázkou, zda o něco takového budou stát zákazníci.
Ať ovšem již vzdálená budoucnost bude jakákoliv, ta blízká je pro skutečné petrolheady optimistická. Dokládá to i nová limitovaná série Red Bull Edition, se kterou Aston Martin slaví své partnerství se stájí Formule 1. Zákazníci proto mohou sáhnout po modelu Vantage s osmiválcem či dvanáctiválcem, který dostal unikátní zbarvení karoserie a doplňků.
Obě motorizace prošly branami zakázkové divize Q by Aston Martin, která karoserii ohákla do speciálního odstínu Mariana Blue (v lesklé či matné verzi). Ten odráží vzhled monopostu F1, přičemž jej mohou doplnit žlutě nebo červeně lakované detaily. Pokud vám ovšem modrá barva venkovního kabátu nevyhovuje, můžete sáhnout také po stříbrné Tungsten Silver.
Jen u laku ovšem nezůstalo, dále dorazil čelní splitter, zadní difuzor a nový rámeček čelní masky, přičemž na všechny tyto doplňky byl použit karbon. Uhlíkových vláken ovšem nakonec může být daleko více, pokud se rozhodnete ještě pro příplatkové kryty zpětných zrcátek a výplně zadních světlometů. Kromě toho jsou z karbonu i vnitřní dekory.
Do interiéru se nastěhovalo také specifické čalounění s diamantovými švy či Alcantarou potažený volant. Na hlavových opěrkách pak nechybí vyšité logo týmu Red Bull Racing, přičemž zákazníci si zároveň mohou vybrat, který jezdec - Daniel Ricciardo či Max Verstappen - provede finální inspekci vozu a stvrdí ji svým podpisem na plaketce a prahu.
Cenu Aston Martin aktuálně nezveřejnil, stejně jako je neznámý počet kusů této edice. Odhaduje se však, že vyrobeno nakonec bude jen 20 až 30 exemplářů, bez ohledu na použitý standardní osmiválcový či dvanáctiválcový motor. K zákazníkům první vozy dorazí ve druhém čtvrtletí letošního roku, objednávky je možné učinit již nyní.
My pak jen dodáme okrajovou zmínku k další spolupráci automobilky a týmu Red Bull Racing, a to k chystanému hypersportu. Ten je momentálně znám pod označením AM-RB 001, nicméně podle Palmera jeho produkční verze bude nazvána jinak. Nic konkrétního však potvrzeno nebylo, i když vrátit se může i původní pracovní název Nebula.
Zda tomu tak skutečně bude, či jestli Aston Martin nakonec vybere jinou možnost, to je nyní ve hvězdách. Nepravděpodobné je ovšem použití písmen „DB“, ačkoliv si Britové zaregistrovali toto označení až po DB14. Vyhrazené je však pro kupé a kabriolet, které tvoří střed nabídky.
Aston Martin slaví partnerství s týmem Red Bull Racing novou limitovanou edicí. I na pressových fotkách se přitom neváhal pochlubit manuální převodovkou, což je dnes již věc zcela neobvyklá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda