Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi dalo ve srovnání veškeré konkurenci poznat, co to je náskok díky technice
18.3.2019 | Mirek Mazal
Je to marketingová fráze, výsledek tohoto srovnání lze ale stěží interpretovat jinak. Audi v něm v klíčových disciplínách jasně porazilo veškerou konkurenci, i když papírově zdaleka nebylo favoritem.
Hot hatche alias výkonné kompaktní hatchbacky jsou vozy kombinující všestrannost relativně praktické karoserie s technikou dovolující jízdní výkony sportovních aut. A to vše za cenu, ze které se neprotočí panenky ani běžným smrtelníkům. V přímém srovnání pěti současných modelů ukazuje zástupce Audi, proč si směle dovoluje v reklamních sloganech prohlašovat heslo „Náskok díky technice“.
Kromě Audi a jeho S3 letištní plochu obsadila dalších čtveřice podobně zaměřených rivalů, jeden z nich se vydal k závodu až z USA. Do startovní pozice se tedy připravilo BMW M140i, Mercedes-AMG A35, Volkswagen Golf R a zaoceánský vyslanec jménem Ford Focus RS.
Focus dorazil s jasně nejvýkonnějším motorem 2,3 EcoBoost, který poskytuje 257 kW (344 k) a 440 Nm. Mercedes byl vybaven agregátem o výkonu 225 kW (306 k) a 400 Nm, BMW si připravilo dokonce šestiválec disponující 250 kW (335 k) a 500 Nm. Němečtí sourozenci VW s Audi pod kapotou skrývali 310, respektive 300 koní plus 400 Nm, potažmo 380 Nm.
Čísla nejsou podstatná, protože se na silnici projevily úplně jiné faktory. Hned první start rozmetal papírové předpoklady a žlutý hot hatch se čtyřmi kruhy ukázal zadnici všem ostatním. Měřený úsek jako první překonalo Audi S3, za ním až o půl sekundy Mercedes, až poté BMW, Volkswagen a úplně poslední Ford, potenciálu navzdory.
Ani zbožňovaný řadový šestiválec z Mnichova se moc nepředvedl, ale počkal si na druhou disciplínu. Pružné zrychlení na třetí rychlostní stupeň BMW M140i zvládlo nejlépe, což nelze říci o závěrečném testu.
V poslední etapě srovnání všech konkurentů byl úkol co nejdříve zabrzdit na místě. Nejlepší brzdovou soustavu předvedlo opět Audi, pokud jeho pokus lze brát jako legitimní. Vypadá to, že S3 začalo brzdit dříve, ale konečný rozdíl proti ostatním byl i tak propastný. Velmi přesvědčivá dominance Ingolstadtu, že by na reklamním sloganu něco bylo? A to Audi nabízí ještě model RS3, který má dokonce 400 koní a konkurovat umí i většímu, šestiválcovému modelu RS4...
Audi S3 nemělo papírové předpoklady k poražení všech čtyř soupeřů, mělo naopak nejslabší motor. Soky ale rozmetalo na kusy, v akceleraci i při brzdění
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- Pneu koutek 04.18. 21:52 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch