Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi dalo ve srovnání veškeré konkurenci poznat, co to je náskok díky technice
18.3.2019 | Mirek Mazal
Je to marketingová fráze, výsledek tohoto srovnání lze ale stěží interpretovat jinak. Audi v něm v klíčových disciplínách jasně porazilo veškerou konkurenci, i když papírově zdaleka nebylo favoritem.
Hot hatche alias výkonné kompaktní hatchbacky jsou vozy kombinující všestrannost relativně praktické karoserie s technikou dovolující jízdní výkony sportovních aut. A to vše za cenu, ze které se neprotočí panenky ani běžným smrtelníkům. V přímém srovnání pěti současných modelů ukazuje zástupce Audi, proč si směle dovoluje v reklamních sloganech prohlašovat heslo „Náskok díky technice“.
Kromě Audi a jeho S3 letištní plochu obsadila dalších čtveřice podobně zaměřených rivalů, jeden z nich se vydal k závodu až z USA. Do startovní pozice se tedy připravilo BMW M140i, Mercedes-AMG A35, Volkswagen Golf R a zaoceánský vyslanec jménem Ford Focus RS.
Focus dorazil s jasně nejvýkonnějším motorem 2,3 EcoBoost, který poskytuje 257 kW (344 k) a 440 Nm. Mercedes byl vybaven agregátem o výkonu 225 kW (306 k) a 400 Nm, BMW si připravilo dokonce šestiválec disponující 250 kW (335 k) a 500 Nm. Němečtí sourozenci VW s Audi pod kapotou skrývali 310, respektive 300 koní plus 400 Nm, potažmo 380 Nm.
Čísla nejsou podstatná, protože se na silnici projevily úplně jiné faktory. Hned první start rozmetal papírové předpoklady a žlutý hot hatch se čtyřmi kruhy ukázal zadnici všem ostatním. Měřený úsek jako první překonalo Audi S3, za ním až o půl sekundy Mercedes, až poté BMW, Volkswagen a úplně poslední Ford, potenciálu navzdory.
Ani zbožňovaný řadový šestiválec z Mnichova se moc nepředvedl, ale počkal si na druhou disciplínu. Pružné zrychlení na třetí rychlostní stupeň BMW M140i zvládlo nejlépe, což nelze říci o závěrečném testu.
V poslední etapě srovnání všech konkurentů byl úkol co nejdříve zabrzdit na místě. Nejlepší brzdovou soustavu předvedlo opět Audi, pokud jeho pokus lze brát jako legitimní. Vypadá to, že S3 začalo brzdit dříve, ale konečný rozdíl proti ostatním byl i tak propastný. Velmi přesvědčivá dominance Ingolstadtu, že by na reklamním sloganu něco bylo? A to Audi nabízí ještě model RS3, který má dokonce 400 koní a konkurovat umí i většímu, šestiválcovému modelu RS4...
Audi S3 nemělo papírové předpoklady k poražení všech čtyř soupeřů, mělo naopak nejslabší motor. Soky ale rozmetalo na kusy, v akceleraci i při brzdění
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 22:15 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis