Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi jde opačným směrem než BMW a Mercedes, quattro už pro něj není modla
30.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco u divize M a AMG v posledních letech dělají vše proto, aby mohli u maxima modelů přepřáhnout na pohon všech kol, u Audi půjdou opačnou cestou.
Značku Audi máme do značné míry spojenou s pohonem všech kol. Snad v jakémkoli momentě její existence sice platilo, že prodávala více modelů s pohonem jedné osy, v evropském měřítku se ale stala jednoznačně největším propagátorem tohoto řešení a do značné míry na něm vystavěla svou image.
Řadu lidí proto možná nedávno udivilo, že Audi nedosáhla na nejvyšší post mezi prodejci aut s pohonem 4x4. Tento primát patří Subaru, jež automobilku se čtyřmi kruhy ve znaku v prodejích překonalo o citelných 250 tisíc exemplářů. Nyní se navíc zdá, že Němci nehodlají náskok japonské hvězdokupy stahovat. Místo toho chystají krok, který by propast mohl ještě zvětšit.
Na aktuálně zahájeném Festivalu rychlosti v Goodwoodu vystoupil i šéf divize Audi Sport Stephan Winkelmann a naznačil, že automobilka by do budoucna nemusela u modelů RS spoléhat automaticky jen na pohon všech kol. Jedné hnané nápravy by se měly dočkat ty nejortodoxnější ze sportovních novinek, jež zamíří proti ostrým verzím od BMW M a Mercedesu-AMG.
Tohoto kroku Audi může snadno dosáhnout i díky přejmenování divize Quattro GmbH na Audi Sport. Původní název byl podle Winkelmanna zavádějící. „Quattro je systém pohonu všech kol a je jednou z věcí, které učinily Audi skvělou značkou. Ale z našeho úhlu pohledu to nebyl ten správný název pro společnost,“ řekl Winkelmanna. Ten nový značce vyhovuje více a zastřešit může i motorsport.
Právě bližší propojení závodního světa s ostrými silničními modely by mohlo vést k vypuštění systému 4x4 u některých vrcholných derivátů. „Dokážu si představit, že v budoucnu budeme mít i vozy s hnanou zadní či jen přední nápravou,“ dodal dále k tématu bez bližšího upřesnění Winkelmann. Jeho slova naznačují i možný příchod ostré předokolky, což je pozoruhodné, uvážíme-li, že nedávno muselo i malé Audi S1 dostat pohon quattro, aby si mohlo říkat S1.
Je proto otázkoz, kdy a zda vůbec k něčemu takovému dojde. Šéfové Audi skutečně ještě donedávna prohlašovali, že bez systému quattro nemohou modely S a RS ani existovat. Navíc pokud se podíváme na kroky konkurence, pak ty vedou přesně opačným směrem. AMG teprve nedávno začalo se 4x4 nabízet i sedany či kupátka, BMW pak pohon všech kol aplikuje u nové M5.
Jistotou tak zůstává snad jen tolik, že „naše auta zůstanou designově výrazná, nikdy však nebudou přeplácaná. Vždy budeme nabízet vysoký výkon, ale ve stejnou chvíli musí být naše vozy i komfortní - a musí vám dát pocit, že se máte lépe, než jste čekali“. Taková je dle Winkelmanna hlavní strategie značky, v jejímž duchu budou vyvedeny i další dvě novinky, které se ukážou letos ve Frankfurtu.
Audi zatím s pohonem všech kol nabízí každý svůj ostřejší derivát, tedy i R8. Do budoucna by se to ovšem mohlo změnit, přičemž právě kupé má na příchod pouze jedné hnané nápravy největší šance
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 5 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 7 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 8 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 10 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva