Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi láme hůl nad motory TDI, do USA už se s nimi nevrátí. Argumentuje zajímavě
20.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dosud si lidé od VW jen sypali popel na hlavu, nový technický šéf Audi se už ale vinen cítit nemusí. Důvody konce TDI tak nespatřuje v Dieselgate.
Dieselovým skandálem koncernu VW Group se zbýváme již od září 2015 a stále nevidíme jeho úplný konec. Známe ale jeho hlavní důsledky, ať už ovlivnily jen samotný Volkswagen či celý svět. Ten se od „naftožroutů“ začíná pomalu odvracet, jejich místo co by preferovaných dopravních prostředků s nízkými emisemi CO2 zaujaly hlavně menší benzinové turbomotory. V malých autech pak diesely postupně končí zcela, neboť s přísnějšími emisními normami podražil i jejich vývoj a stávají se s nimi příliš drahými.
Otázkou ovšem není ani tak budoucnost dieselů v globálním měřítku, ale také jejich možný návrat pod logem Audi, Porsche a VW do Ameriky. Podle technického šéfa čtyř kruhů Petera Mertense k tomu ale nedojde a potíž nevidí ani tak na straně „své” automobilky ani koncernu, pod který spadá.
„Nevěřím tomu, že Američané jsou ve své pravé víře, svým srdcem, svou řidičskou kulturou stvořeni pro diesely. Nejsou. Každý - a hlavně my Evropané - jsme se možná snažili odpovědět na otázku, která nikdy nebyla položena,“ konstatuje Mertens něco, co si dosud netroufl říci žádný z jeho kolegů. I na něj se totiž hned začala valit kritika, že místo podvodů Volkswagenu vidí jako důvod nezájmu Američanů o motory TDI je samotné.
Mertens má ale nejspíše pravdu, když říká, že Američané po dieselech nikdy netoužili a nesedí stylu řízení, na který jsou zvyklí. Navíc ani ožehavému tématu se úplně nevyhýbá, když dodává že „se současnou technikou mohou být skutečně čisté. problémem je ale image. Lidé si myslí, že diesely jsou špatné. A to nám nepomáhá a nepomáhá to ani životnímu prostředí, abych byl upřímný.“ TDI tedy návrat do Spojených států nečeká a skandál VW byl spíše posledním hřebíčkem do jejich rakve než rakví samotnou.
Dle Mertense by nyní byl ideální boj za očistu dieselu, který by byl založen na realitě, nikoliv na mýtech či skutečnostech, jež daly vzniknout kauze Dieselgate. Technický šéf Audi si ale uvědomuje, že to je více než náročná záležitost, přičemž za její příčinou stojí někdo jiný než on - k Audi totiž nastoupil teprve loni v květnu, tedy ve chvíli, když již „cinknuté“ TDI byly dávno na světě.
Dieselová Audi či Porsche tedy již v Americe neuvidíme, což ostatně platí také o vozech Mercedesu. Ten nedávno stáhl zpět svou žádost o certifikaci motorů CDI. Co přesně za tím stojí, je sporné. Vůbec bychom se ale nedivili, kdyby skutečně šlo jen o rozhodnutí související s zájmem, či spíše s nezájmem klientely. Dieselové vozy totiž v loňském roce tvořily jen necelé procento na všech amerických registracích značky.
Audi již s diesely v Americe nepočítá, takové A4 si tak za oceánem můžete pořídit jen s benzinovým dvoulitrem. A navíc jen jako sedan. Zde vyobrazená, kdysi testovaná verze V6 TDI Američany už mine
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 56 minutami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před hodinou - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 4 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 6 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva