Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi láme hůl nad motory TDI, do USA už se s nimi nevrátí. Argumentuje zajímavě
20.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dosud si lidé od VW jen sypali popel na hlavu, nový technický šéf Audi se už ale vinen cítit nemusí. Důvody konce TDI tak nespatřuje v Dieselgate.
Dieselovým skandálem koncernu VW Group se zbýváme již od září 2015 a stále nevidíme jeho úplný konec. Známe ale jeho hlavní důsledky, ať už ovlivnily jen samotný Volkswagen či celý svět. Ten se od „naftožroutů“ začíná pomalu odvracet, jejich místo co by preferovaných dopravních prostředků s nízkými emisemi CO2 zaujaly hlavně menší benzinové turbomotory. V malých autech pak diesely postupně končí zcela, neboť s přísnějšími emisními normami podražil i jejich vývoj a stávají se s nimi příliš drahými.
Otázkou ovšem není ani tak budoucnost dieselů v globálním měřítku, ale také jejich možný návrat pod logem Audi, Porsche a VW do Ameriky. Podle technického šéfa čtyř kruhů Petera Mertense k tomu ale nedojde a potíž nevidí ani tak na straně „své” automobilky ani koncernu, pod který spadá.
„Nevěřím tomu, že Američané jsou ve své pravé víře, svým srdcem, svou řidičskou kulturou stvořeni pro diesely. Nejsou. Každý - a hlavně my Evropané - jsme se možná snažili odpovědět na otázku, která nikdy nebyla položena,“ konstatuje Mertens něco, co si dosud netroufl říci žádný z jeho kolegů. I na něj se totiž hned začala valit kritika, že místo podvodů Volkswagenu vidí jako důvod nezájmu Američanů o motory TDI je samotné.
Mertens má ale nejspíše pravdu, když říká, že Američané po dieselech nikdy netoužili a nesedí stylu řízení, na který jsou zvyklí. Navíc ani ožehavému tématu se úplně nevyhýbá, když dodává že „se současnou technikou mohou být skutečně čisté. problémem je ale image. Lidé si myslí, že diesely jsou špatné. A to nám nepomáhá a nepomáhá to ani životnímu prostředí, abych byl upřímný.“ TDI tedy návrat do Spojených států nečeká a skandál VW byl spíše posledním hřebíčkem do jejich rakve než rakví samotnou.
Dle Mertense by nyní byl ideální boj za očistu dieselu, který by byl založen na realitě, nikoliv na mýtech či skutečnostech, jež daly vzniknout kauze Dieselgate. Technický šéf Audi si ale uvědomuje, že to je více než náročná záležitost, přičemž za její příčinou stojí někdo jiný než on - k Audi totiž nastoupil teprve loni v květnu, tedy ve chvíli, když již „cinknuté“ TDI byly dávno na světě.
Dieselová Audi či Porsche tedy již v Americe neuvidíme, což ostatně platí také o vozech Mercedesu. Ten nedávno stáhl zpět svou žádost o certifikaci motorů CDI. Co přesně za tím stojí, je sporné. Vůbec bychom se ale nedivili, kdyby skutečně šlo jen o rozhodnutí související s zájmem, či spíše s nezájmem klientely. Dieselové vozy totiž v loňském roce tvořily jen necelé procento na všech amerických registracích značky.
Audi již s diesely v Americe nepočítá, takové A4 si tak za oceánem můžete pořídit jen s benzinovým dvoulitrem. A navíc jen jako sedan. Zde vyobrazená, kdysi testovaná verze V6 TDI Američany už mine
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejčtenější články
- Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 00:05 - abgx1
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB