Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi láme hůl nad motory TDI, do USA už se s nimi nevrátí. Argumentuje zajímavě
20.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dosud si lidé od VW jen sypali popel na hlavu, nový technický šéf Audi se už ale vinen cítit nemusí. Důvody konce TDI tak nespatřuje v Dieselgate.
Dieselovým skandálem koncernu VW Group se zbýváme již od září 2015 a stále nevidíme jeho úplný konec. Známe ale jeho hlavní důsledky, ať už ovlivnily jen samotný Volkswagen či celý svět. Ten se od „naftožroutů“ začíná pomalu odvracet, jejich místo co by preferovaných dopravních prostředků s nízkými emisemi CO2 zaujaly hlavně menší benzinové turbomotory. V malých autech pak diesely postupně končí zcela, neboť s přísnějšími emisními normami podražil i jejich vývoj a stávají se s nimi příliš drahými.
Otázkou ovšem není ani tak budoucnost dieselů v globálním měřítku, ale také jejich možný návrat pod logem Audi, Porsche a VW do Ameriky. Podle technického šéfa čtyř kruhů Petera Mertense k tomu ale nedojde a potíž nevidí ani tak na straně „své” automobilky ani koncernu, pod který spadá.
„Nevěřím tomu, že Američané jsou ve své pravé víře, svým srdcem, svou řidičskou kulturou stvořeni pro diesely. Nejsou. Každý - a hlavně my Evropané - jsme se možná snažili odpovědět na otázku, která nikdy nebyla položena,“ konstatuje Mertens něco, co si dosud netroufl říci žádný z jeho kolegů. I na něj se totiž hned začala valit kritika, že místo podvodů Volkswagenu vidí jako důvod nezájmu Američanů o motory TDI je samotné.
Mertens má ale nejspíše pravdu, když říká, že Američané po dieselech nikdy netoužili a nesedí stylu řízení, na který jsou zvyklí. Navíc ani ožehavému tématu se úplně nevyhýbá, když dodává že „se současnou technikou mohou být skutečně čisté. problémem je ale image. Lidé si myslí, že diesely jsou špatné. A to nám nepomáhá a nepomáhá to ani životnímu prostředí, abych byl upřímný.“ TDI tedy návrat do Spojených států nečeká a skandál VW byl spíše posledním hřebíčkem do jejich rakve než rakví samotnou.
Dle Mertense by nyní byl ideální boj za očistu dieselu, který by byl založen na realitě, nikoliv na mýtech či skutečnostech, jež daly vzniknout kauze Dieselgate. Technický šéf Audi si ale uvědomuje, že to je více než náročná záležitost, přičemž za její příčinou stojí někdo jiný než on - k Audi totiž nastoupil teprve loni v květnu, tedy ve chvíli, když již „cinknuté“ TDI byly dávno na světě.
Dieselová Audi či Porsche tedy již v Americe neuvidíme, což ostatně platí také o vozech Mercedesu. Ten nedávno stáhl zpět svou žádost o certifikaci motorů CDI. Co přesně za tím stojí, je sporné. Vůbec bychom se ale nedivili, kdyby skutečně šlo jen o rozhodnutí související s zájmem, či spíše s nezájmem klientely. Dieselové vozy totiž v loňském roce tvořily jen necelé procento na všech amerických registracích značky.
Audi již s diesely v Americe nepočítá, takové A4 si tak za oceánem můžete pořídit jen s benzinovým dvoulitrem. A navíc jen jako sedan. Zde vyobrazená, kdysi testovaná verze V6 TDI Američany už mine
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry