Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi má průšvih, měsíce nesmí prodávat benzínové A4 a A5. Z bizarního důvodu
17.7.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Je to jeden z klíčových modelů čtyř kruhů, jeho prodeje v Evropě ale teď budou muset přibližně dva měsíce stát. Příčina je přitom docela banální.
Audi s okamžitou platností zastavilo prodeje A4 a A5 s benzínovými motory 2,0 TFSI a 3,0 TFSI, včetně ostrých verzí S4 a S5, na všech evropských trzích s výjimkou Švýcarska. A není to na den, dva či týden, zákaz prodejů má trvat až celé dva měsíce. Ptáte se, co tak zlého se muselo stát, aby automobilka musela vyřadit z prodeje své dva klíčové modely na tak dlouhou dobu a čekáte něco jako kritickou závada, která může vést k ohrožení posádky vozu? To je jistě na místě, nic takového ale za zákazem nestojí.
Důvod spočívá v tom, že spotřeba těchto aut je po softwarové úpravě a přidání mikrohybridního systému o pár desetin litru na 100 km vyšší, než dosud byla. Většina zákazníků, zejména u S4 a S5, by to jistě neřešila, ale byrokracie je v Evropě neúprosná - dotčená Audi spotřebovávají v cyklu NEDC o 0,2 litru benzínu na 100 km více, než je uvedeno v katalozích. Pokud jste vyprskli smíchy, že spotřeba dle NEDC je blábol v každém případě a je jedno, jestli je taková nebo maková, nejste sami. Jenže úřady jsou jiného názoru, berou to smrtelně vážně.
Audi A4 a A5 se čtyřválci 2,0 TFSI dostaly mikrohybridní systém, který nahradil startér generátorem. Verze se šestiválci 3,0 TFSI mají nový software, který učinil motor jemnější v režimech Automatic a Comfort a zároveň zlepšil jeho odezvu v módu Dynamic. Jedním z výsledků úprav ovšem je, že při měření dle standardu NEDC vyšla o něco vyšší čísla, než jsou v aktuálních katalozích.
Mikrohybridní systémy mají obecně snížit spotřebu v reálném světě o zhruba 0,7 litru na sto, nebo to alespoň automobilky obecně tvrdí. Audi nicméně neřeklo žádná konkrétní čísla a při měření 2,0 TFSI v laboratoři dle cyklu NEDC je spotřeba o 0,2 l vyšší. „Spotřeba je horší, ale mikrohybrid při testovacím cyklu nefunguje, nemá požadovaný efekt. Zákazníci pocítí zlepšení. Spotřeba je horší v laboratoři, ale lepší na skutečné silnici,” uvedl mluvčí značky Audi.
„Pokud máte takovouhle změnu, musíte si úřadům říci o certifikaci, která trvá až dva měsíce a my jsme nyní v tomto procesu,” pokračoval mluvčí. „Ve chvíli, kdy zjistíte vyšší spotřebu, musíte přestat auta prodávat, dokud nezveřejníte nová čísla spotřeby, a na to je třeba posvěcení úřadů,” vysvětlil dále.
„Teoreticky byste mohli auta dál prodávat, ale museli byste každému jednomu zákazníkovi vysvětlit, že auto je jiné než to, o kterém si přečetl v katalogu. To by mohlo vytvořit ještě větší zmatek,” naznačil mluvčí druhou, ale nikoliv snazší možnost. „Nezapomněli jsme otestovat auta včas,” snaží se mluvčí odvrátit spekulace o pochybení na straně Audi.
To se nám ale úplně nezdá. Auta běžně procházejí v průběhu svých životních cyklů změnami, které ovlivňují katalogovou spotřebu a prodeje na týdny či měsíce automobilky obvykle nezastavují. Někdo tedy u Audi musel do prodeje poslat nové verze bez toho, aniž by byly otestovány, a to nám jako „nezapomněli jsme otestovat auta včas” nepřijde. Tak či onak je to celkem komická příčina pro Audi tak tragické nepříjemnosti. Prodeje A4 a A5 nyní stojí a není jasné, kdy se znovu rozběhnou. V nejhorším případě se tak může stát až v průběhu září...
Audi S5 si stejně jako výchozí A5 a sedany A4 a S4 nyní vůbec nelze objednat. Audi muselo zcela zastavit prodej a na pár dnů to nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
před 11 hodinami - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 00:05 - abgx1
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB