Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi odhalilo pozadí vývoje svých sportovních modelů, dokáže překvapit
20.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud vás vždy zajímaly rozdíly třeba mezi Audi A5, S5 a RS5, šéf vývoje Stephan Reil pro vás má odpověď. Ta zahrnuje rozsáhlé testy na Nordschleife.
Nabídka Audi se dělí na tři stupně. Řeč je o základních modelech a jejich sportovních derivátech, které zdobí písmena S nebo RS. Šéf produktového vývoje divize Audi Sport Stephan Reil ozřejmil rozdíly, které mezi nimi panují. Nejde totiž jen o přidané plasty, nalepené insignie, nasazená větší kola či vyšší počet koní pod kapotou.
„Nabídka Audi je jasně separována. Máme tu základ, jímž jsou modely A, tedy A4, A5 atd. Poté zde máme modely S, které jsou charakterizované vyšším výkonem i lehce pozměněným exteriérem. Zkrátka jsou sportovnější. A pak jsou tu modely RS, které jsou vyšponovány na nejvyšší možné maximum v tomto segmentu, až již jde o výkon v přímém směru, schopnosti v zatáčkách či jízdní dynamiku. V jejich případě zkrátka došlo k daleko většímu množství změn, než jaké dělí modely S od úplného základu,“ říká Reil.
Z toho důvodu Audi modelům RS ušilo vývojový program na míru. „Když děláme závěrečné testy zaměřené na spolehlivost, používáme k tomu standardní postup... Máme ale ještě jeden scénář, dle kterého budou některé naše vozy využívány na okruhu. Proto přistupujeme k druhému zátěžovému testu, který počítá s 8 000 kilometry najetými na Severní smyčce Nürburgringu profesionálními piloty. V některých případech se přitom jedná o závodní jezdce,“ vyjmenovává překvapivá fakta Reil. Celých 8 tisíc km na Ringu je totiž opravdu hodně, jde o skoro 400 ujetých kol při zátěži, kterou pozdější sériové modely v běžném provozu dozajista nepoznají. A i když ji poznají na okruhu, nestane se tak v tomto měřítku.
Zároveň dodává, že tyto testy zaberou dva až tři týdny, přičemž pneumatiky, brzdy i další komponenty musí během oné doby dosáhnout určitých parametrů. Podrobnosti v obavě před vyzrazením tajemství konkurenci Reil již nezmiňuje, nicméně dle něj lze pouze tímto způsobem dosáhnout firemního motta, jenž modely RS popisuje jako „zrozené na okruhu, postavené pro silnici“. Mimo to říká, že kromě testů na Ringu musí i nejsportovnější zástupci nabídky projít běžným vývojem v horku či zimě.
Je tedy jisté, že modely RS jsou nejen nejsportovnějšími zástupci značky, ale měly by být také nejspolehlivějšími při odpovídajícím využití. Už jen kvůli oněm osmi tisícům kilometrů na Nordschleife. Do pohoří Eifel přitom v určité fázi vývoje míří i základní vozy či deriváty S, nicméně jejich finální vývoj již na Ringu neprobíhá. Jakkoliv se tedy může zdát, že v rámci výkonů jsou si třeba Audi S5 a RS5 velmi blízko, ve skutečnosti je mezi nimi opravdu velká propast...
Audi RS5 Coupe je prozatím posledním modelem sportovní divize, jenž se může pochlubit rozsáhlým testovacím programem na Ringu
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva