Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi odhalilo pozadí vývoje svých sportovních modelů, dokáže překvapit
20.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud vás vždy zajímaly rozdíly třeba mezi Audi A5, S5 a RS5, šéf vývoje Stephan Reil pro vás má odpověď. Ta zahrnuje rozsáhlé testy na Nordschleife.
Nabídka Audi se dělí na tři stupně. Řeč je o základních modelech a jejich sportovních derivátech, které zdobí písmena S nebo RS. Šéf produktového vývoje divize Audi Sport Stephan Reil ozřejmil rozdíly, které mezi nimi panují. Nejde totiž jen o přidané plasty, nalepené insignie, nasazená větší kola či vyšší počet koní pod kapotou.
„Nabídka Audi je jasně separována. Máme tu základ, jímž jsou modely A, tedy A4, A5 atd. Poté zde máme modely S, které jsou charakterizované vyšším výkonem i lehce pozměněným exteriérem. Zkrátka jsou sportovnější. A pak jsou tu modely RS, které jsou vyšponovány na nejvyšší možné maximum v tomto segmentu, až již jde o výkon v přímém směru, schopnosti v zatáčkách či jízdní dynamiku. V jejich případě zkrátka došlo k daleko většímu množství změn, než jaké dělí modely S od úplného základu,“ říká Reil.
Z toho důvodu Audi modelům RS ušilo vývojový program na míru. „Když děláme závěrečné testy zaměřené na spolehlivost, používáme k tomu standardní postup... Máme ale ještě jeden scénář, dle kterého budou některé naše vozy využívány na okruhu. Proto přistupujeme k druhému zátěžovému testu, který počítá s 8 000 kilometry najetými na Severní smyčce Nürburgringu profesionálními piloty. V některých případech se přitom jedná o závodní jezdce,“ vyjmenovává překvapivá fakta Reil. Celých 8 tisíc km na Ringu je totiž opravdu hodně, jde o skoro 400 ujetých kol při zátěži, kterou pozdější sériové modely v běžném provozu dozajista nepoznají. A i když ji poznají na okruhu, nestane se tak v tomto měřítku.
Zároveň dodává, že tyto testy zaberou dva až tři týdny, přičemž pneumatiky, brzdy i další komponenty musí během oné doby dosáhnout určitých parametrů. Podrobnosti v obavě před vyzrazením tajemství konkurenci Reil již nezmiňuje, nicméně dle něj lze pouze tímto způsobem dosáhnout firemního motta, jenž modely RS popisuje jako „zrozené na okruhu, postavené pro silnici“. Mimo to říká, že kromě testů na Ringu musí i nejsportovnější zástupci nabídky projít běžným vývojem v horku či zimě.
Je tedy jisté, že modely RS jsou nejen nejsportovnějšími zástupci značky, ale měly by být také nejspolehlivějšími při odpovídajícím využití. Už jen kvůli oněm osmi tisícům kilometrů na Nordschleife. Do pohoří Eifel přitom v určité fázi vývoje míří i základní vozy či deriváty S, nicméně jejich finální vývoj již na Ringu neprobíhá. Jakkoliv se tedy může zdát, že v rámci výkonů jsou si třeba Audi S5 a RS5 velmi blízko, ve skutečnosti je mezi nimi opravdu velká propast...
Audi RS5 Coupe je prozatím posledním modelem sportovní divize, jenž se může pochlubit rozsáhlým testovacím programem na Ringu
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva