Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi sebere tradiční jména motorům jen v Evropě. Protože jen tady nestojí za řeč
20.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Audi přišlo jako první automobilka s malou revolucí a oznámilo, že jména motorů už nebudou mít nic společného s jejich objemem. Zase tak vážně to ale nemyslí.
Před necelými dvěma měsíci Audi ohlásilo, že mění značení motorů svých aut. Kvůli tomu jsme na zádích vozů z Ingolstadtu či Neckarsulmu již neměli důvěrně známá označení jako 2,0 TSFI či 3,0 TSFI, ale záměrně obtížně srozumitelné dvouciferné číslo v řadě rozpínající se od třícítky do sedmdesátky a odstupňované po pětkách. Automobilka tím chce odkázat na výkon pod kapotou, ovšem nadmíru matoucím způsobem.
Vypadalo to, že tato jména budou nyní Audi vlastní po celém světě, jenže není tomu tak. Zatímco v Evropě startuje nová nomenklatura již v listopadu s příchodem nové generace Audi A8 na trh, Američané se s podivným označením nebudou muset potýkat. Je to vlastně i logické, neboť nová nomenklatura reflektuje hlavně odklon automobilek od objemnějších motorů. A ty auta pro Ameriku pořád mají, takže za oceánem není co skrývat. Tady se asi nikdo nechce moc chlubit, že má třeba čtyřválcovou A7...
I u Audi je skladba motorů pro severoamerický trh odlišná, šestiválce či osmiválce v zemi jim zaslíbené takový ústup ze slávy nezažily a ani je nečeká. Proto je plně pochopitelné, že se jimi chtějí tamní zákazníci chlubit. Nicméně se dá předpokládat, že onen krok zachovat původní označení bude jen dočasný - jakmile dojde k přitvrzení regulací normované spotřeby také v zámoří (pokud se to tedy za vlády prezidenta Trumpa stane), bude muset Audi přikročit k downsizingu rovněž v Americe. A v té chvíli dorazí ona dvoučíslí.
Připomeňme, že pro vozy produkující 110 až 130 koní je určeno označení „30“. S výkonem pokrývajícím škálu od 145 do 160 koní je spojeno dvoučíslí „35“, pro motory naladěné na 230 až 250 koní je vyhrazena „45“. Stupnice končí označením „70“, které budou nosit všechny vozy naladěné na více než 530 koní. Aby pak zmatení nebylo malé, najdou se i výjimky v podobě modelů RS a R8.
Modely Audi označené nelogickým dvoučíslím budou prozatím k mání pouze v Evropě, nikoliv v Americe
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 7 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 10 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda