Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi sebere tradiční jména motorům jen v Evropě. Protože jen tady nestojí za řeč
20.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Audi přišlo jako první automobilka s malou revolucí a oznámilo, že jména motorů už nebudou mít nic společného s jejich objemem. Zase tak vážně to ale nemyslí.
Před necelými dvěma měsíci Audi ohlásilo, že mění značení motorů svých aut. Kvůli tomu jsme na zádích vozů z Ingolstadtu či Neckarsulmu již neměli důvěrně známá označení jako 2,0 TSFI či 3,0 TSFI, ale záměrně obtížně srozumitelné dvouciferné číslo v řadě rozpínající se od třícítky do sedmdesátky a odstupňované po pětkách. Automobilka tím chce odkázat na výkon pod kapotou, ovšem nadmíru matoucím způsobem.
Vypadalo to, že tato jména budou nyní Audi vlastní po celém světě, jenže není tomu tak. Zatímco v Evropě startuje nová nomenklatura již v listopadu s příchodem nové generace Audi A8 na trh, Američané se s podivným označením nebudou muset potýkat. Je to vlastně i logické, neboť nová nomenklatura reflektuje hlavně odklon automobilek od objemnějších motorů. A ty auta pro Ameriku pořád mají, takže za oceánem není co skrývat. Tady se asi nikdo nechce moc chlubit, že má třeba čtyřválcovou A7...
I u Audi je skladba motorů pro severoamerický trh odlišná, šestiválce či osmiválce v zemi jim zaslíbené takový ústup ze slávy nezažily a ani je nečeká. Proto je plně pochopitelné, že se jimi chtějí tamní zákazníci chlubit. Nicméně se dá předpokládat, že onen krok zachovat původní označení bude jen dočasný - jakmile dojde k přitvrzení regulací normované spotřeby také v zámoří (pokud se to tedy za vlády prezidenta Trumpa stane), bude muset Audi přikročit k downsizingu rovněž v Americe. A v té chvíli dorazí ona dvoučíslí.
Připomeňme, že pro vozy produkující 110 až 130 koní je určeno označení „30“. S výkonem pokrývajícím škálu od 145 do 160 koní je spojeno dvoučíslí „35“, pro motory naladěné na 230 až 250 koní je vyhrazena „45“. Stupnice končí označením „70“, které budou nosit všechny vozy naladěné na více než 530 koní. Aby pak zmatení nebylo malé, najdou se i výjimky v podobě modelů RS a R8.
Modely Audi označené nelogickým dvoučíslím budou prozatím k mání pouze v Evropě, nikoliv v Americe
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před hodinou - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 3 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 5 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva