Audi sebere tradiční jména motorům jen v Evropě. Protože jen tady nestojí za řeč

Audi přišlo jako první automobilka s malou revolucí a oznámilo, že jména motorů už nebudou mít nic společného s jejich objemem. Zase tak vážně to ale nemyslí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Audi sebere tradiční jména motorům jen v Evropě. Protože jen tady nestojí za řeč

20.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi sebere tradiční jména motorům jen v Evropě. Protože jen tady nestojí za řeč

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Audi přišlo jako první automobilka s malou revolucí a oznámilo, že jména motorů už nebudou mít nic společného s jejich objemem. Zase tak vážně to ale nemyslí.

Před necelými dvěma měsíci Audi ohlásilo, že mění značení motorů svých aut. Kvůli tomu jsme na zádích vozů z Ingolstadtu či Neckarsulmu již neměli důvěrně známá označení jako 2,0 TSFI či 3,0 TSFI, ale záměrně obtížně srozumitelné dvouciferné číslo v řadě rozpínající se od třícítky do sedmdesátky a odstupňované po pětkách. Automobilka tím chce odkázat na výkon pod kapotou, ovšem nadmíru matoucím způsobem.

Vypadalo to, že tato jména budou nyní Audi vlastní po celém světě, jenže není tomu tak. Zatímco v Evropě startuje nová nomenklatura již v listopadu s příchodem nové generace Audi A8 na trh, Američané se s podivným označením nebudou muset potýkat. Je to vlastně i logické, neboť nová nomenklatura reflektuje hlavně odklon automobilek od objemnějších motorů. A ty auta pro Ameriku pořád mají, takže za oceánem není co skrývat. Tady se asi nikdo nechce moc chlubit, že má třeba čtyřválcovou A7...

I u Audi je skladba motorů pro severoamerický trh odlišná, šestiválce či osmiválce v zemi jim zaslíbené takový ústup ze slávy nezažily a ani je nečeká. Proto je plně pochopitelné, že se jimi chtějí tamní zákazníci chlubit. Nicméně se dá předpokládat, že onen krok zachovat původní označení bude jen dočasný - jakmile dojde k přitvrzení regulací normované spotřeby také v zámoří (pokud se to tedy za vlády prezidenta Trumpa stane), bude muset Audi přikročit k downsizingu rovněž v Americe. A v té chvíli dorazí ona dvoučíslí.

Připomeňme, že pro vozy produkující 110 až 130 koní je určeno označení „30“. S výkonem pokrývajícím škálu od 145 do 160 koní je spojeno dvoučíslí „35“, pro motory naladěné na 230 až 250 koní je vyhrazena „45“. Stupnice končí označením „70“, které budou nosit všechny vozy naladěné na více než 530 koní. Aby pak zmatení nebylo malé, najdou se i výjimky v podobě modelů RS a R8.


Audi sebere tradiční jména motorům jen v Evropě. Protože jen tady nestojí za řeč - 1 - Audi revoluce znaceni motorizaci 01Audi sebere tradiční jména motorům jen v Evropě. Protože jen tady nestojí za řeč - 2 - Audi revoluce znaceni motorizaci 02Audi sebere tradiční jména motorům jen v Evropě. Protože jen tady nestojí za řeč - 3 - Audi revoluce znaceni motorizaci 03Audi sebere tradiční jména motorům jen v Evropě. Protože jen tady nestojí za řeč - 4 - Audi revoluce znaceni motorizaci 04Audi sebere tradiční jména motorům jen v Evropě. Protože jen tady nestojí za řeč - 5 - Audi revoluce znaceni motorizaci 05
Modely Audi označené nelogickým dvoučíslím budou prozatím k mání pouze v Evropě, nikoliv v Americe

Zdroj: Car and Driver

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.