Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec

Audi se rozhodlo se svým prvním vážně míněným elektrickým autem replikovat přístup amerického výrobce. Přednosti Tesly jsou ale jinde.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec

24.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Audi se rozhodlo se svým prvním vážně míněným elektrickým autem replikovat přístup amerického výrobce. Přednosti Tesly jsou ale jinde.

Příchod vůbec prvního elektrického SUV čtyř kruhů ukazuje čerstvě odhalené Audi E-Tron Sportback. Jeho předchůdcem byla studie E-Tron Quattro, následníkem se stane produkční verze. Ta přijde až v příštím roce a zatím tak není jasná pořizovací cena. To ovšem norské divizi Audi vůbec nevadí ve výběru záloh, přesně ve stylu Tesly.

Předobjednávkový proces začíná dnešním dnem, přičemž dealeři od zájemců vybírají sumu 20 000 norských korun (cca 72 500 Kč). Tato částka je vratná, stejně jako může být samozřejmě posléze odečtena od ceny vozu, který by měl na norský trh zamířit nejdříve. Na rozdíl americké automobilky v tu chvíli nepůjde vybírat z velkého množství derivátů, jež se liší velikostí akumulátorů a tedy i dojezdem a jízdními výkony.

E-Tron bude, alespoň zpočátku, nabízen pouze v jedné konfiguraci zahrnující lithium-iontové baterie o kapacitě 95 kWh. S těmi má německé SUV zvládat pokrýt vzdálenost až 500 kilometrů, zatímco 435 koní (respektive 503 při využití funkce Overboost) zařídí zrychlení z klidu na stovku za 4,5 sekundy. Tedy tak je tomu alespoň u konceptu, sériová verze se ale nebude lišit.

Jakkoliv jde o působivou akceleraci, ve srovnání s Teslou Model X P100D poněkud bledne. Kromě toho novinka Audi zvládne svézt maximálně pět pasažérů, nikoliv sedm jako americká konkurence. Dá se ovšem předpokládat, že nic z toho fanoušky značky toužící po „zeleném“ svezení neodradí. Zvláště v Norsku, které je rozvoji elektromobility více než nakloněno. „Jsme poctěni tím, že jsme první ve skupině Audi, kdo takovou možnost nabízí,“ dodává k zahájení výběru záloh šéf norského zastoupení značky Harald Edvardsen-Eibak. Zároveň však naznačuje, že na bedra vozu „jsou kladena vysoká očekávání“.

My bychom dodali, že inspirovat se některými postupy Tesly na poli elektrické mobility je jistě žádoucí - nabízí nejrychlejší auta, největší dojezd, nejlepší možnosti dobíjení... Zrovna zdlouhavé uvádění novinek na trh spojené s vybíráním záloh ve chvíli, kdy ani není známa finální cena, bychom ale označili v případě Tesly spíše za slabou stránku. Tak jestli s kopírováním Američanů začínat zrovna zde...

Uvidíme již v příštím roce, jak se prvnímu elektrickému SUV Audi v Norsku (a nejen tam) povede. Klasickou verzi o 12 měsíců později doplní právě Sportback, který si - stejně jako standardní provedení - můžete prohlédnout v koncepční podobě v galerii níže.


Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 1 - Audi e-tron Quattro CES 2016 01Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 2 - Audi e-tron Quattro CES 2016 02Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 3 - Audi e-tron Quattro CES 2016 03Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 4 - Audi e-tron Quattro CES 2016 04Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 5 - Audi e-tron Quattro CES 2016 05Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 6 - Audi e-tron Quattro CES 2016 06Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 7 - Audi e-tron Quattro CES 2016 07Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 8 - Audi e-tron Quattro CES 2016 08Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 9 - Audi e-tron Quattro CES 2016 09Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 10 - Audi e-tron Quattro CES 2016 10
Audi E-Tron je již v předprodeji, prozatím pouze v Norsku, kde se začne prodávat v roce 2018

Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 11 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 01Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 12 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 02Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 13 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 03Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 14 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 04Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 15 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 05Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 16 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 06Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 17 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 07Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 18 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 08Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 19 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 09Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 20 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 10Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 21 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 11Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 22 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 12Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 23 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 oficialni 13

Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 24 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 01Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 25 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 02Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 26 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 03Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 27 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 04Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 28 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 05Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 29 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 06Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 30 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 07Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 31 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 08Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 32 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 09Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 33 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 10Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 34 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 11Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 35 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 12Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 36 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 13Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 37 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 14Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 38 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 15Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 39 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 16Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 40 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 17Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 41 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 18Audi skutečně kopíruje Teslu. Jen to možná vzalo za špatný konec - 42 - Audi E-tron Sportback Shanghai 2017 zive 19
Verze Sportback ji bude následovat o rok později

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.