Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi už nechce, aby se jeho jednotlivé modely podobaly jako vejce vejci
6.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rozpoznat dnes Audi A4 od A6 nebo A8 je zdálky prakticky nemožné. Značka to ovšem hodlá změnit. A to nejen zvenčí, ale také zevnitř.
Německá automobilka před pár lety představila model A8, který vypadal takřka identicky jako mnohem levnější A4. Audi přitom vše zdůvodňovalo nenápadností, jež ve světě tehdy zasaženém citelnou recesí měla hrát prim. To možná i chvíli byla pravda. Posléze však řada klientů přeci jen začala opětovně toužit po tom, aby bylo již na první pohled jasně patrné, že za svůj kočár utratili miliony a ne jen statisíce.
Automobilka se tak rozhodla, že do budoucna své modelové řady pořádně odliší. A to nikoliv jen zvenčí, ale také zevnitř. První takovou vlaštovkou by přitom měl být koncept Audi Crosslane, který si premiéru odbyl v září v Paříži. Především pak jeho prostorový rám vyrobený ze sedmi druhů materiálů, mezi něž patří třeba hliník nebo karbon.
Jednotlivé prvky se přitom objevují napříč celým konceptem (masce, kapotě, prazích, sloupcích atd.), což by napříště měla být i sériová záležitost. Stejně jako přesah linií exteriéru až do kabiny, což opět dokazuje koncept Crosslane. Jeho kapota motoru totiž přímo navazuje na tvar palubní desky.
Wolfgang Egger, současný šéfdesignér Audi, zároveň věří, že blízká doba patří zjednodušení. Díky tomu ostatně kabina konceptu nemá tolik ovládacích prvků a tlačítek jako sériové modely. Pokročilé materiály pak pro změnu zajistí pokles hmotnosti a s tím spojenou nižší spotřebu.
Egger proto v Mnichově založil malé studio, ve kterém by pohromadě měli pracovat návrháři karoserie a kabiny i lidé zodpovědní za výběr barev a výbavy. Jejich hlavní úkol se přitom soustředí na vtisknutí individuální tváře každému modelu.
Za pár let bychom tedy mohli být schopni již na dálku rozlišit nejen sedany od modelů Q5 či Q7, ale také jednotlivé řady A3, A4, A5, A6, A7 a A8 mezi sebou. Další diferenciaci pak zaručí sportovní verze.
Aktuální modelové řady Audi vybízejí ke hře „najděte 10 rozdílů”. Pokud se do ní pustíte, nezřídka prohrajete...
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejčtenější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 00:05 - abgx1
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB