Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi už nechce, aby se jeho jednotlivé modely podobaly jako vejce vejci
6.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rozpoznat dnes Audi A4 od A6 nebo A8 je zdálky prakticky nemožné. Značka to ovšem hodlá změnit. A to nejen zvenčí, ale také zevnitř.
Německá automobilka před pár lety představila model A8, který vypadal takřka identicky jako mnohem levnější A4. Audi přitom vše zdůvodňovalo nenápadností, jež ve světě tehdy zasaženém citelnou recesí měla hrát prim. To možná i chvíli byla pravda. Posléze však řada klientů přeci jen začala opětovně toužit po tom, aby bylo již na první pohled jasně patrné, že za svůj kočár utratili miliony a ne jen statisíce.
Automobilka se tak rozhodla, že do budoucna své modelové řady pořádně odliší. A to nikoliv jen zvenčí, ale také zevnitř. První takovou vlaštovkou by přitom měl být koncept Audi Crosslane, který si premiéru odbyl v září v Paříži. Především pak jeho prostorový rám vyrobený ze sedmi druhů materiálů, mezi něž patří třeba hliník nebo karbon.
Jednotlivé prvky se přitom objevují napříč celým konceptem (masce, kapotě, prazích, sloupcích atd.), což by napříště měla být i sériová záležitost. Stejně jako přesah linií exteriéru až do kabiny, což opět dokazuje koncept Crosslane. Jeho kapota motoru totiž přímo navazuje na tvar palubní desky.
Wolfgang Egger, současný šéfdesignér Audi, zároveň věří, že blízká doba patří zjednodušení. Díky tomu ostatně kabina konceptu nemá tolik ovládacích prvků a tlačítek jako sériové modely. Pokročilé materiály pak pro změnu zajistí pokles hmotnosti a s tím spojenou nižší spotřebu.
Egger proto v Mnichově založil malé studio, ve kterém by pohromadě měli pracovat návrháři karoserie a kabiny i lidé zodpovědní za výběr barev a výbavy. Jejich hlavní úkol se přitom soustředí na vtisknutí individuální tváře každému modelu.
Za pár let bychom tedy mohli být schopni již na dálku rozlišit nejen sedany od modelů Q5 či Q7, ale také jednotlivé řady A3, A4, A5, A6, A7 a A8 mezi sebou. Další diferenciaci pak zaručí sportovní verze.
Aktuální modelové řady Audi vybízejí ke hře „najděte 10 rozdílů”. Pokud se do ní pustíte, nezřídka prohrajete...
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch