Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi už nechce, aby se jeho jednotlivé modely podobaly jako vejce vejci
6.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rozpoznat dnes Audi A4 od A6 nebo A8 je zdálky prakticky nemožné. Značka to ovšem hodlá změnit. A to nejen zvenčí, ale také zevnitř.
Německá automobilka před pár lety představila model A8, který vypadal takřka identicky jako mnohem levnější A4. Audi přitom vše zdůvodňovalo nenápadností, jež ve světě tehdy zasaženém citelnou recesí měla hrát prim. To možná i chvíli byla pravda. Posléze však řada klientů přeci jen začala opětovně toužit po tom, aby bylo již na první pohled jasně patrné, že za svůj kočár utratili miliony a ne jen statisíce.
Automobilka se tak rozhodla, že do budoucna své modelové řady pořádně odliší. A to nikoliv jen zvenčí, ale také zevnitř. První takovou vlaštovkou by přitom měl být koncept Audi Crosslane, který si premiéru odbyl v září v Paříži. Především pak jeho prostorový rám vyrobený ze sedmi druhů materiálů, mezi něž patří třeba hliník nebo karbon.
Jednotlivé prvky se přitom objevují napříč celým konceptem (masce, kapotě, prazích, sloupcích atd.), což by napříště měla být i sériová záležitost. Stejně jako přesah linií exteriéru až do kabiny, což opět dokazuje koncept Crosslane. Jeho kapota motoru totiž přímo navazuje na tvar palubní desky.
Wolfgang Egger, současný šéfdesignér Audi, zároveň věří, že blízká doba patří zjednodušení. Díky tomu ostatně kabina konceptu nemá tolik ovládacích prvků a tlačítek jako sériové modely. Pokročilé materiály pak pro změnu zajistí pokles hmotnosti a s tím spojenou nižší spotřebu.
Egger proto v Mnichově založil malé studio, ve kterém by pohromadě měli pracovat návrháři karoserie a kabiny i lidé zodpovědní za výběr barev a výbavy. Jejich hlavní úkol se přitom soustředí na vtisknutí individuální tváře každému modelu.
Za pár let bychom tedy mohli být schopni již na dálku rozlišit nejen sedany od modelů Q5 či Q7, ale také jednotlivé řady A3, A4, A5, A6, A7 a A8 mezi sebou. Další diferenciaci pak zaručí sportovní verze.
Aktuální modelové řady Audi vybízejí ke hře „najděte 10 rozdílů”. Pokud se do ní pustíte, nezřídka prohrajete...
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před hodinou - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis