Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi už nechce, aby se jeho jednotlivé modely podobaly jako vejce vejci
6.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rozpoznat dnes Audi A4 od A6 nebo A8 je zdálky prakticky nemožné. Značka to ovšem hodlá změnit. A to nejen zvenčí, ale také zevnitř.
Německá automobilka před pár lety představila model A8, který vypadal takřka identicky jako mnohem levnější A4. Audi přitom vše zdůvodňovalo nenápadností, jež ve světě tehdy zasaženém citelnou recesí měla hrát prim. To možná i chvíli byla pravda. Posléze však řada klientů přeci jen začala opětovně toužit po tom, aby bylo již na první pohled jasně patrné, že za svůj kočár utratili miliony a ne jen statisíce.
Automobilka se tak rozhodla, že do budoucna své modelové řady pořádně odliší. A to nikoliv jen zvenčí, ale také zevnitř. První takovou vlaštovkou by přitom měl být koncept Audi Crosslane, který si premiéru odbyl v září v Paříži. Především pak jeho prostorový rám vyrobený ze sedmi druhů materiálů, mezi něž patří třeba hliník nebo karbon.
Jednotlivé prvky se přitom objevují napříč celým konceptem (masce, kapotě, prazích, sloupcích atd.), což by napříště měla být i sériová záležitost. Stejně jako přesah linií exteriéru až do kabiny, což opět dokazuje koncept Crosslane. Jeho kapota motoru totiž přímo navazuje na tvar palubní desky.
Wolfgang Egger, současný šéfdesignér Audi, zároveň věří, že blízká doba patří zjednodušení. Díky tomu ostatně kabina konceptu nemá tolik ovládacích prvků a tlačítek jako sériové modely. Pokročilé materiály pak pro změnu zajistí pokles hmotnosti a s tím spojenou nižší spotřebu.
Egger proto v Mnichově založil malé studio, ve kterém by pohromadě měli pracovat návrháři karoserie a kabiny i lidé zodpovědní za výběr barev a výbavy. Jejich hlavní úkol se přitom soustředí na vtisknutí individuální tváře každému modelu.
Za pár let bychom tedy mohli být schopni již na dálku rozlišit nejen sedany od modelů Q5 či Q7, ale také jednotlivé řady A3, A4, A5, A6, A7 a A8 mezi sebou. Další diferenciaci pak zaručí sportovní verze.
Aktuální modelové řady Audi vybízejí ke hře „najděte 10 rozdílů”. Pokud se do ní pustíte, nezřídka prohrajete...
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 5 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 20:56 - M.Z.
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda