Audi už nechce, aby se jeho jednotlivé modely podobaly jako vejce vejci

Rozpoznat dnes Audi A4 od A6 nebo A8 je zdálky prakticky nemožné. Značka to ovšem hodlá změnit. A to nejen zvenčí, ale také zevnitř.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Audi už nechce, aby se jeho jednotlivé modely podobaly jako vejce vejci

6.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi už nechce, aby se jeho jednotlivé modely podobaly jako vejce vejci

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Rozpoznat dnes Audi A4 od A6 nebo A8 je zdálky prakticky nemožné. Značka to ovšem hodlá změnit. A to nejen zvenčí, ale také zevnitř.

Německá automobilka před pár lety představila model A8, který vypadal takřka identicky jako mnohem levnější A4. Audi přitom vše zdůvodňovalo nenápadností, jež ve světě tehdy zasaženém citelnou recesí měla hrát prim. To možná i chvíli byla pravda. Posléze však řada klientů přeci jen začala opětovně toužit po tom, aby bylo již na první pohled jasně patrné, že za svůj kočár utratili miliony a ne jen statisíce.

Automobilka se tak rozhodla, že do budoucna své modelové řady pořádně odliší. A to nikoliv jen zvenčí, ale také zevnitř. První takovou vlaštovkou by přitom měl být koncept Audi Crosslane, který si premiéru odbyl v září v Paříži. Především pak jeho prostorový rám vyrobený ze sedmi druhů materiálů, mezi něž patří třeba hliník nebo karbon.

Jednotlivé prvky se přitom objevují napříč celým konceptem (masce, kapotě, prazích, sloupcích atd.), což by napříště měla být i sériová záležitost. Stejně jako přesah linií exteriéru až do kabiny, což opět dokazuje koncept Crosslane. Jeho kapota motoru totiž přímo navazuje na tvar palubní desky.

Wolfgang Egger, současný šéfdesignér Audi, zároveň věří, že blízká doba patří zjednodušení. Díky tomu ostatně kabina konceptu nemá tolik ovládacích prvků a tlačítek jako sériové modely. Pokročilé materiály pak pro změnu zajistí pokles hmotnosti a s tím spojenou nižší spotřebu.

Egger proto v Mnichově založil malé studio, ve kterém by pohromadě měli pracovat návrháři karoserie a kabiny i lidé zodpovědní za výběr barev a výbavy. Jejich hlavní úkol se přitom soustředí na vtisknutí individuální tváře každému modelu.

Za pár let bychom tedy mohli být schopni již na dálku rozlišit nejen sedany od modelů Q5 či Q7, ale také jednotlivé řady A3, A4, A5, A6, A7 a A8 mezi sebou. Další diferenciaci pak zaručí sportovní verze.


Audi už nechce, aby se jeho jednotlivé modely podobaly jako vejce vejci - 1 - Audi A4 01Audi už nechce, aby se jeho jednotlivé modely podobaly jako vejce vejci - 2 - Audi A4 02Audi už nechce, aby se jeho jednotlivé modely podobaly jako vejce vejci - 3 - Audi A4 03Audi už nechce, aby se jeho jednotlivé modely podobaly jako vejce vejci - 4 - Audi A6 01Audi už nechce, aby se jeho jednotlivé modely podobaly jako vejce vejci - 5 - Audi A6 02Audi už nechce, aby se jeho jednotlivé modely podobaly jako vejce vejci - 6 - Audi A6 03Audi už nechce, aby se jeho jednotlivé modely podobaly jako vejce vejci - 7 - Audi A8 01Audi už nechce, aby se jeho jednotlivé modely podobaly jako vejce vejci - 8 - Audi A8 02Audi už nechce, aby se jeho jednotlivé modely podobaly jako vejce vejci - 9 - Audi A8 03
Aktuální modelové řady Audi vybízejí ke hře „najděte 10 rozdílů”. Pokud se do ní pustíte, nezřídka prohrajete...

Zdroj: Motor Authority

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše