Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Autopiloty mohly řídit auta už letos, stačilo jediné, říká překvapivě manažer Nissanu
21.8.2019 | Petr Prokopec
Automobilky jejich nasazení do sériových aut neustále odkládají a obvykle to vysvětlují technologickými výzvami. Peter Bedrosian z Nissanu říká, že problém je docela jinde.
Prakticky každá automobilka kromě elektromobility zmiňuje jako technologii blízké budoucnosti autonomní řízení. Dle původních prohlášení měly být plnohodnotné autopiloty touto dobou již na silnicích, realita je však docela jiná. Momentálně můžete sundat oči ze silnice a ruce z volantu jen na pár chvil a vždy musíte být připraveni okamžitě převzít kontrolu. Limitem se zdá být vývoj technologií, které si nedokáží poradit se všemi úskalími každodenního provozu, Peter Bedrosian z Nissanu však říká, že zádrhelem je hlavně legislativa.
„Není to know-how, co nás drží zpátky - je třeba hodně politiky, než bude představeno autonomní řízení úrovně SAE3 či vyšší. Je třeba udělat mnoho změn v legislativě i infrastruktuře, neboť se výrazně změní auta. Už letos budeme mít připravenou úroveň SAE3, v závislosti na legislativě pak můžeme od roku 2020 nasadit úroveň SAE4 či vyšší,“ uvádí Bedrosian, který u japonské automobilky zastává pozici šéfa produktového plánování evropské divize.
Jsou to překvapivá slova, neboť z nich vyplývá, že Nissan je o hodně dál než konkurence, která kolikrát naznačuje jako reálný termín nasazení plnohodnotných automobilů až přespříští dekádu, pokud vůbec s nějakým termínem pracuje. Obvykle přitom říká, že limitem jsou technologické výzvy. Problémy jsou spojené hlavně s chaotickým provozem ve městech, kde řidiči z masa a kostí na základě léty vypěstované intuice dovedou včas odhadnout, co jsou spořádaní chodci a co lidé, kteří jim záhy skočí pod kola. Pokud tedy svou jízdu přizpůsobí daným podmínkám, žádné nebezpečí nehrozí, umělé inteligenci intuice schází.
Nedovedeme si tedy představit, jak by dnes Nissany reagovaly na provoz právě ve městech či na okreskách, kde „myšky“ i velmi těsné objížděcí manévry jsou denní normou. I věčně sebevědomý Elon Musk nasazení plnohodnotných autopilotů opakovaně odložil právě kvůli jejich neschopnosti řešit podobné situace. Buď jsou tedy Japonci opravdu o hodně dál než kdekoli jiný, nebo Bedrosigan tak trochu přehání. Mimo relativně vyzpytatelné prostředí, jako jsou dálnice, zatím nikdo ani funkční řešení úrovně SAE3 v praxi neukázal.
Peter Bedrosigan říká...
...že Nissan má již autonomní technologii prakticky hotovou, což měl dokázat i koncept IMQ. Jejímu rozšíření ale brání pod něj politici
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
před 10 hodinami - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 00:05 - abgx1
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB