Auta, se kterými lidé jezdí ze všech nejméně: Pravé opaky křižníků dálnic

Obvykle mluvíme o autech, která kilometrů najíždějí v průměru nejvíce, jak ale vypadá opačný konec žebříčku? Tato desítka ještě relativně frekventovaných vozů sotvakdy opouští garáže.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Auta, se kterými lidé jezdí ze všech nejméně: Pravé opaky křižníků dálnic

9.8.2019 | Petr Prokopec

Auta, se kterými lidé jezdí ze všech nejméně: Pravé opaky křižníků dálnic

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Obvykle mluvíme o autech, která kilometrů najíždějí v průměru nejvíce, jak ale vypadá opačný konec žebříčku? Tato desítka ještě relativně frekventovaných vozů sotvakdy opouští garáže.

Většina z nás si kupuje automobil kvůli zajištění každodenních potřeb. Jezdíme s ním tedy na nákupy, odvážíme děti do škol a školek a o víkendu míříme s napěchovaným zavazadelníkem na chatu či chalupu. Pokud přitom váš rozpočet není napjatý jako tětiva indiánského luku, a automobily pro vás představují cosi víc než pouhé dopravní prostředky, pak se rovněž dá očekávat, že tohle auto bude umět i pobavit, nebo nezůstanete jen u jednoho. V takovém případě bude jedno auto řešit běžné starosti, zatímco to druhé poslouží hlavně jako zdroj radosti z jízdy.

Je přitom více než jasné, že při této diverzifikaci se bude lišit i nájezd. Zatímco primární vůz bude najíždět desítky či dokonce stovky kilometrů denně, ten sekundární se v tomto ohledu pomalu ani nezapotí. Z garáže jej totiž vytáhnete jen kvůli občasným projížďkám, jenž si navíc můžete střihnout jen ve chvíli, kdy se to zrovna hodí. Není tak překvapivé, když ročně zvládnete „nakroutit“ jen pár kilometrů. A pokud vlastníte nějaký vzácný kousek, pak vlastně není tak neobvyklé, že jej pomalu ani nenastartujete.

Teoreticky tedy dokážeme o takových vozech hovořit zasvěceně, ale jaké to prakticky jsou? Právě na to se zaměřila studie společnosti iSeeCars, která hledala právě auta s nejnižším nájezdem. Přehled vznikl na základě prověrky více než 2,3 milionů prodávaných aut ve stáří do deseti let, jenž v průběhu let 2015 až 2018 změnily majitele. Podmínkou byl i jistý minimální počet, takže tu nečekejte Bugatti Veyron, exotů se ale vzhledem k šíři zkoumaných dat našlo docela dost a jen takové stroje opanovaly celou desítku.

Na desátém místě v něm najdeme Chevrolet Corvette Cabrio, s nímž lidé ročně najedou v průměru 4 272 mil, tedy 6 874 kilometrů. To už zní jako docela dost, přesto na každý víkend v roce připadá porce jen 132 kilometrů, což by vám nestačilo ani na cestu z Prahy do Brna, pokud byste s americkým kabrioletem hodlali třeba po vlastní ose zamířit na Masarykův okruh.

Otevřená verze americké ikony si přitom příliš nezadá s verzí s pevnou střechou, jejíž roční nájezd se totiž v průměru pohybuje na 4 693 mílích (7 551 km). Ukazuje se tedy, že Corvette sice mizí ze showroomů jak na běžícím pásu, ovšem následně se na ni lidé spíše koukají, než aby jí řídili. Rozhodně tak přitom nečiní kvůli nízkému nájezdu, který by hovořil v jejich prospěch během přeprodeje - Chevrolet prodává jen v USA okolo 20 tisíc Corvette ročně, takže o vzácnost rozhodně nejde.

Ve srovnání s dalšími exkluzivními vozy ale lidé za volant Corvette usedají ještě poměrně často. Nájezdu amerického kabrioletu se totiž přibližuje pouze Bentley Continental GT, které ročně zvládá v průměru 4 210 mil (6 774 km). To je ovšem více než dvojnásobná porce vůči Lamborghini Muciélago, které je nejméně provozovaným vozem, tedy alespoň dle aktuálních studií, které italskému kupé přisoudili roční nájezd 1 674 mil (2 693 km). Nejlepší trojku pak doplňují Ferrari F430 a Lamborghini Gallardo jen s o trochu vyššími nájezdy.

Celé pořadí desítky vám prozradí tabulka níže, my jen dodám, že jde o průměry a výjimky jistě existují v obou směrech. I tak jde ve všech případech o tipy na zajímavou koupi, neboť s ohledem na omezenou produkci a minimální kilometráž mají tyto vozy do budoucna značný potenciál růst na ceně, i když po prvních letech obvykle velkou část své hodnoty ztratí, jako tuctové modely. Teď jen mít pár milionů nazbyt, protože za méně většinu aut z následujícího žebříčku nekoupíte ani jako ojetiny...


Auta, se kterými lidé jezdí ze všech nejméně: Pravé opaky křižníků dálnic - 1 - Chevrolet Corvette Z06 Cabrio 2015 nova sada 17
S těmito stále docela rozšířenými auty jezdí lidé v průměru nejméně

Auta, se kterými lidé jezdí ze všech nejméně: Pravé opaky křižníků dálnic - 2 - Lamborghini Aventador LP750-4 SV zive VW Night 03Auta, se kterými lidé jezdí ze všech nejméně: Pravé opaky křižníků dálnic - 3 - Lamborghini Aventador LP750-4 SV zive VW Night 09Auta, se kterými lidé jezdí ze všech nejméně: Pravé opaky křižníků dálnic - 4 - Lamborghini Aventador LP750-4 SV zive VW Night 22
Na vrcholu žebříčku je Lamborghini Aventador...

Auta, se kterými lidé jezdí ze všech nejméně: Pravé opaky křižníků dálnic - 5 - ferrari f430 manual prodej 01Auta, se kterými lidé jezdí ze všech nejméně: Pravé opaky křižníků dálnic - 6 - ferrari f430 manual prodej 08Auta, se kterými lidé jezdí ze všech nejméně: Pravé opaky křižníků dálnic - 7 - ferrari f430 manual prodej 11
...následované Ferrari F430...

Auta, se kterými lidé jezdí ze všech nejméně: Pravé opaky křižníků dálnic - 8 - Lamborghini Gallardo 2013 zive 02Auta, se kterými lidé jezdí ze všech nejméně: Pravé opaky křižníků dálnic - 9 - Lamborghini Gallardo 2013 zive 07Auta, se kterými lidé jezdí ze všech nejméně: Pravé opaky křižníků dálnic - 10 - Lamborghini Gallardo 2013 zive 15
...a Lamborghini Gallardo

Zdroj: iSeeCars přes Jalopnik

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše