Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Auta s největší ztrátou hodnoty v USA. Tohle jsou tamní ekonomické sebevraždy
14.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Že auto po koupi na ceně obvykle nezískává, nemusíme říkat, každé z nich ale ztrácí hodnotu jinou rychlostí. Těmto vozům to jde úplně „nejlépe”.
Asi nebude novinkou, že na americkém trhu s auty platí trochu jiná pravidla než u nás. Vychází to s několika faktorů, přičemž za hlavní můžeme považovat vztah k Američanů k autům. Za velkou louží představují spíše spotřební materiál, proto si tam cenu drží dlouhodobě spolehlivá auta. Statusové vozy od luxusních značek zase rychleji ztrácí hodnotu, protože s věkem rychle ztrácí exkluzivitu.
Potvrzují to i přehledy ukazující ztrátu hodnoty v případě jednotlivých typů aut. Sestavila jej společnost iSeeCars a najdeme v něm auta s největším poklesem cen na americkém trhu. Za pouhé tři roky může nový vůz ztratit až 52 procent své původní hodnoty, v tom se americký trh od evropského neliší, tamní celkový průměr ale je jen 35 procent.
Propad není překvapivý u luxusních vozů, BMW řady 5 za tři roky přijde o více než půlku své hodnoty (52,6 %), proto je možné dostat tříletou pětku v průměru za 30 846 dolarů (674 000 Kč). Podobně veliký Mercedes třídy E ztrácí během tříletého používání 49,9 procent, jeho cena se drží na 34 010 dolarech (743 000 Kč). Na třetím místě žebříčku je BMW 3 (49,8 %). Dalšími příklady propadu jsou Audi A3 (47,9 %), Cadillac SRX (47,2 %) nebo Buick Enclave (46,8 %).
Z dostupnějších aut během 36 měsíců pozbude nejvíce Volkswagen Passat (50,7 %), tím pádem je reálná prodejní cena 14 906 dolarů (326 000 Kč). Firma iSeeCars zájemcům doporučuje ojetou Mazdu 6, která po třetích narozeninách přijde o 45,9 % původní hodnoty, také je dobrý nápad Ford Focus, jenž je levnější o 45,7 %.
Zatím nepadlo dostatek slov o SUV, to ale neznamená, že se jich to netýká. Kromě SRX a Enclave se potýkají s velkým poklesem cen také Mercedes-Benz třídy M/GLE (46, 2%), Lincoln MKC (44,3 %) a BMW X5 (44,1 %). Naopak pick-upy si drží svoji úroveň, použité jsou relativně stále drahé. Nejvíc z původní úrovně odepisuje Ram 1500 (33,2 %) a Ford F-150 (32,4 %).
Náhled za oceán detailně dokumentovaný tabulkami pod článkem má pro Evropana spíše charakter zajímavosti, protože se zdejší trh vyvíjí svým směrem. Ztráty luxusních verzí se podobají, ovšem rozdíly ve výše zmíněném výběru zasahují BMW a VW. Oblíbené značky umí držet cenu hlavně u svých zástupců střední třídy. BMW 3 v Evropě zdaleka není špičkou mezi propadáky, na rozdíl od USA.
Podobná neshoda s Američany panuje v případě Volkswagenu Passat, který si dobře drží hodnotu. Ceny ojetin padají velmi pomalu, protože Passat je oblíbeným automobilem, který je považovaný za lepší zboží v hierarchii německého koncernu. Nabídka vozů po prvním majiteli je rozsáhlá, ale na nízkou cenovku je potřeba čekat déle než první tři roky. Podívejte se ale sami, jak to chodí v USA a dejte si tato čísla do kontextu s vlastními zkušenosti z českého nebo evropského trhu. O překvapení tu vážně není nouze...
Luxusní auta s největší ztrátou hodnoty v USA za 3 roky vlastnictví
SUV s největší ztrátou hodnoty v USA za 3 roky vlastnictví
MPV s největší ztrátou hodnoty v USA za 3 roky vlastnictví
Pick-upy s největší ztrátou hodnoty v USA za 3 roky vlastnictví
Auta s největší ztrátou hodnoty v USA za 3 roky vlastnictví bez ohledu na třídu
Absolutně největším cenovým propadákem v USA mezi tříletými vozy je BMW řady 5 F10. U nás k této pozici též nebude mít daleko...
Zdroj: iSeeCars
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry