Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Auta s největší ztrátou hodnoty v USA. Tohle jsou tamní ekonomické sebevraždy
14.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Že auto po koupi na ceně obvykle nezískává, nemusíme říkat, každé z nich ale ztrácí hodnotu jinou rychlostí. Těmto vozům to jde úplně „nejlépe”.
Asi nebude novinkou, že na americkém trhu s auty platí trochu jiná pravidla než u nás. Vychází to s několika faktorů, přičemž za hlavní můžeme považovat vztah k Američanů k autům. Za velkou louží představují spíše spotřební materiál, proto si tam cenu drží dlouhodobě spolehlivá auta. Statusové vozy od luxusních značek zase rychleji ztrácí hodnotu, protože s věkem rychle ztrácí exkluzivitu.
Potvrzují to i přehledy ukazující ztrátu hodnoty v případě jednotlivých typů aut. Sestavila jej společnost iSeeCars a najdeme v něm auta s největším poklesem cen na americkém trhu. Za pouhé tři roky může nový vůz ztratit až 52 procent své původní hodnoty, v tom se americký trh od evropského neliší, tamní celkový průměr ale je jen 35 procent.
Propad není překvapivý u luxusních vozů, BMW řady 5 za tři roky přijde o více než půlku své hodnoty (52,6 %), proto je možné dostat tříletou pětku v průměru za 30 846 dolarů (674 000 Kč). Podobně veliký Mercedes třídy E ztrácí během tříletého používání 49,9 procent, jeho cena se drží na 34 010 dolarech (743 000 Kč). Na třetím místě žebříčku je BMW 3 (49,8 %). Dalšími příklady propadu jsou Audi A3 (47,9 %), Cadillac SRX (47,2 %) nebo Buick Enclave (46,8 %).
Z dostupnějších aut během 36 měsíců pozbude nejvíce Volkswagen Passat (50,7 %), tím pádem je reálná prodejní cena 14 906 dolarů (326 000 Kč). Firma iSeeCars zájemcům doporučuje ojetou Mazdu 6, která po třetích narozeninách přijde o 45,9 % původní hodnoty, také je dobrý nápad Ford Focus, jenž je levnější o 45,7 %.
Zatím nepadlo dostatek slov o SUV, to ale neznamená, že se jich to netýká. Kromě SRX a Enclave se potýkají s velkým poklesem cen také Mercedes-Benz třídy M/GLE (46, 2%), Lincoln MKC (44,3 %) a BMW X5 (44,1 %). Naopak pick-upy si drží svoji úroveň, použité jsou relativně stále drahé. Nejvíc z původní úrovně odepisuje Ram 1500 (33,2 %) a Ford F-150 (32,4 %).
Náhled za oceán detailně dokumentovaný tabulkami pod článkem má pro Evropana spíše charakter zajímavosti, protože se zdejší trh vyvíjí svým směrem. Ztráty luxusních verzí se podobají, ovšem rozdíly ve výše zmíněném výběru zasahují BMW a VW. Oblíbené značky umí držet cenu hlavně u svých zástupců střední třídy. BMW 3 v Evropě zdaleka není špičkou mezi propadáky, na rozdíl od USA.
Podobná neshoda s Američany panuje v případě Volkswagenu Passat, který si dobře drží hodnotu. Ceny ojetin padají velmi pomalu, protože Passat je oblíbeným automobilem, který je považovaný za lepší zboží v hierarchii německého koncernu. Nabídka vozů po prvním majiteli je rozsáhlá, ale na nízkou cenovku je potřeba čekat déle než první tři roky. Podívejte se ale sami, jak to chodí v USA a dejte si tato čísla do kontextu s vlastními zkušenosti z českého nebo evropského trhu. O překvapení tu vážně není nouze...
Luxusní auta s největší ztrátou hodnoty v USA za 3 roky vlastnictví
SUV s největší ztrátou hodnoty v USA za 3 roky vlastnictví
MPV s největší ztrátou hodnoty v USA za 3 roky vlastnictví
Pick-upy s největší ztrátou hodnoty v USA za 3 roky vlastnictví
Auta s největší ztrátou hodnoty v USA za 3 roky vlastnictví bez ohledu na třídu
Absolutně největším cenovým propadákem v USA mezi tříletými vozy je BMW řady 5 F10. U nás k této pozici též nebude mít daleko...
Zdroj: iSeeCars
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB