Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí

Francouzská Service de la Protection nabídla Emmanuelu Macronovi jeden ze sedanů ze své flotily, on si ale vymínil Renault Espace. Tak ho má.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí

10.11.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzská Service de la Protection nabídla Emmanuelu Macronovi jeden ze sedanů ze své flotily, on si ale vymínil Renault Espace. Tak ho má.

Když letos v květnu došlo na inauguraci nového francouzského prezidenta, ukázali jsme vám jeho vůz i stroje jeho předchůdců. Tehdy šlo o DS7 Crossback, jak se ale později ukázalo, tento model posloužil Emmanuelu Macronovi jen při oné inauguraci. Pro pozdější běžné přesuny měl použít některý z pancéřovaných vozů z flotily francouzské bezpečnostní služby SDLP (Service de la Protection), to ale odmítl.

Důvody jsou dva. SLDP jednak disponuje moderními limuzínami německé provenience, ty ale pro Macrona nic neřeší - i když je představitelé státu používají, na půdu Elysejského paláce „nefrancouzská” auta nesmějí. Z těch francouzských pak SLDP disponuje pouze staršími sedany, neboť žádný velký a adekvátně silný vůz, který by bylo možné opancéřovat, dnes francouzské automobilky nevyrábí. A taková Macron odmítl též, prý mu nepřijdou „dost prezidentská”.

Prezidenta tak napadlo spásné řešení - nechat si postavit něco extra. Z nabídky francouzských automobilek sáhl po tom nejlepším, co dnes nabízí Renault - MPV Espace Initiale Paris - a nechal si jej údajně za 300 000 Eur (7,65 milionu Kč) přestavět na pancéřovanou verzi. SLDP jej měla varovat, že pro takové účely je vhodnější volbou auto typu sedan a že ani motory Espacu nejsou pro takové použití ideální, Macron ale chtěl tento vůz. A tak ho má.

Šťastný konec? Ne až tak úplně. Deník Le Parisien informuje, že vůz je schopen se pohybovat rychlostí nanejvýš 80 km/h, pak už jej nelze bezpečně zabrzdit. Primárně je tak používán pouze při cestách po městě, Macron se jej ale nechce vzdát ani při cestách mimo něj. Tady je oněch 80 km/h problém hlavně v případě provozu po dálnici, Francouzi si ale poradili i s tím - prezidentův vůz převáží na přívěsu.

Nejsme si jisti, zda zrovna tento způsob použití představuje bezpečný a komfortní způsob přepravy tak významné osoby, ale kdo chce kam...


Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 1 - renault espace initiale paris 01Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 2 - renault espace initiale paris 02Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 3 - renault espace initiale paris 03Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 4 - renault espace initiale paris 04Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 5 - renault espace initiale paris 05Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 6 - renault espace initiale paris 06Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 7 - renault espace initiale paris 07Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 8 - renault espace initiale paris 08Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 9 - renault espace initiale paris 09Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 10 - renault espace initiale paris 10Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 11 - renault espace initiale paris 11Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 12 - renault espace initiale paris 12Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 13 - renault espace initiale paris 13Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 14 - renault espace initiale paris 14Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 15 - renault espace initiale paris 15Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 16 - renault espace initiale paris 16Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 17 - renault espace initiale paris 17Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 18 - renault espace initiale paris 18Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 19 - renault espace initiale paris 19Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 20 - renault espace initiale paris 20Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 21 - Renault Espace Initiale Paris 2015 Perex novyAuto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 22 - renault espace initiale paris 21Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 23 - renault espace initiale paris 22Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 24 - renault espace initiale paris 23Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 25 - renault espace initiale paris 24Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 26 - renault espace initiale paris 25Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 27 - renault espace initiale paris 26Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 28 - renault espace initiale paris 27Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 29 - renault espace initiale paris 28Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 30 - renault espace initiale paris 29Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí - 31 - renault espace initiale paris 30
Nové auto francouzského prezidenta možná vypadá dobře, ale tak úplně nefunguje

Zdroj: Le Parisien

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.