Automatické brzdy u VW Golf prý snižují počet nehod o 45 procent

Britští majitelé nového Golfu hlásí o 45 % méně pojistných událostí než u jiných aut. Prý je to díky automatickým brzdám, říká výzkum Thatchamu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Automatické brzdy u VW Golf prý snižují počet nehod o 45 procent

25.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Automatické brzdy u VW Golf prý snižují počet nehod o 45 procent

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britští majitelé nového Golfu hlásí o 45 % méně pojistných událostí než u jiných aut. Prý je to díky automatickým brzdám, říká výzkum Thatchamu.

Systémy automatického brzdění jsou v poslední době často probíranou záležitostí. V testech sice propadají, občas nebrzdí vůbec, přesto jsou někteří přesvědčeni, že počet nehod, výrazně snižují. A patří mezi ně i společnost Thatcham Research, která zkoumala efekt přítomnosti elektronických pomocníků aktivní bezpečnosti, alespoň u nových Volkswagenů ve Velké Británii.

Thatcham zkoumal pojistné události s viníkem ve formě Volkswagenu Golf sedmé generace, resp. jeho řidiče. Z výzkumu 7 tisíc Golfů VII pojištěných už nejméně rok vyplynulo, že pravděpodobnost pojistné události je u tohoto auta o 45 % menší než u jiných vozů „kontrolní skupiny malých rodinných aut”, která čítá také Ford Fiesta, Toyota Auris, Peugeot 208, Audi A3 a VW Golf VI. A protože nové Golfy krom základního provedení jsou v Británii standardně vybaveny automatickými brzdami, připisuje firma tento efekt právě jim.

„Když jsme viděli čísla z prvního vzorku, byli jsme překvapeni, protože předčily naše vlastní zkoušky. Zvětšili jsme vzorek na téměř dvojnásobek a čísla jsou stále stejná,” uvádí Matthew Avery, ředitel oboru bezpečnosti společnosti Thatcham. „Můžeme nahlédnout, jak bude bezpečnost na britských silnicích vypadat v budoucnosti,ö dodal.

Systémem, který podle zjištění Thatchamu pomáhají zvýšit bezpečnost, nejsou jen automatické brzdy, ale i adaptivní tempomat, označený u Volkswagenu ACC. Adaptivní tempomat je pomocí radaru v přídi vozu schopen udržovat nastavenou vzdálenost od vozidla před vámi. Mimo to využívá stejné senzory jako nouzové brzdění v městských rychlostech a funguje mezi 30 a 160 km/h. Kromě Golfu si můžete tento systém pořídit i do většiny ostatních nových aut koncernu VW, včetně škodovek.

Dalším efektem zde popsaného zvýšení bezpečnosti údajně má být snížení výše pojistného na nové Golfy, třebaže se bude takováto změna projevovat pomaleji. Ono zvýšení bezpečnosti, je-li skutečně téměř poloviční, je totiž ohromná změna.

Je ale pochopitelně otázkou, čím je tento fakt dán, že jej mají na svědomí automatické brzdy, je pouhá spekulace. Někteří Thatchamu vyčítají, že zvolil příliš širokou referenční skupinu zahrnující menší i starší auta a že klíčový rozdíl zajišťuje něco docela jiného - že řada lidí, kteří si před rokem pořídili nový Golf, si nemohou dovolit platit kromě leasingu ještě vyšší pojistné, které z nahlášení drobné nehody plyne...


Automatické brzdy u VW Golf prý snižují počet nehod o 45 procent - 1 - vw autobrzdy pry funguji 01Automatické brzdy u VW Golf prý snižují počet nehod o 45 procent - 2 - vw autobrzdy pry funguji 02
Automatické brzdy u VW Golf prý snižují počet nehod o 45 procent - 3 - vw autobrzdy pry funguji 03Automatické brzdy u VW Golf prý snižují počet nehod o 45 procent - 4 - vw autobrzdy pry funguji 04
Adaptivní tempomat prý u Volkswagenu Golf výrazně snižuje počet pojistných událostí

Zdroj: Thatcham Research Centre přes Carscoops

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.