Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Automobilky si postavily vlastní město, Mcity. Budou v něm testovat autopiloty
22.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Projekt University of Michigan a několika automobilek včetně Fordu a Toyoty má dokonale otestovat autopiloty i komunikaci aut.
Jistě jste slyšeli spojení slov Motor City, používané jako označení pro Detroit, místo, kde sídlí celá americká „Velká trojka” Ford, GM a Chrysler. I za přispění těchto automobilek vzniká jinde v Michiganu testovací polygon s názvem Mcity. Neočekávejte nicméně rychlostní ovál, zatáčkovitou a kopcovitou trať a různé další překážky z běžných testovacích polygonů, zde se budou zkoušet a kalibrovat zejména autopiloty.
Na 13 hektarech plochy vzniklo simulované městečko a předměstí se vším, co v takové oblasti lze reálně očekávat - je tu maketa městské zástavby, semafory, dopravní značky, železniční přejezd, rovné silnice, zatáčky, šotolinové a dlážděné cesty a dokonce i nájezd na dálnici. Také tu je podjezd vyrobený z plechu a tunel, které mají vyzkoušet schopnosti technologií založených na bezdrátovém spojení s okolním světem. A makety chodců a cyklistů berte jako samozřejmost.
Mcity bude řídit organizace s názvem Mobility Transformation Center. Její šéf Peter Sweatman říká, že podobné polygony ve Švédsku a v Japonsku mají podobné vybavení, ale Mcity je nejpokročilejší středisko testování autonomních vozidel na světě. Automobilky, technologické společnosti a univerzity zde budou zkoušet komunikaci mezi auty navzájem a mezi auty a infrastrukturou, např. semafory. A samozřejmě tu také budou zkoušena zcela autonomní vozidla.
Může tak být trochu překvapivé, že mezi společnostmi, které na stavbu centra přispěly, je patnáct automobilek, ale nikoliv Google ani Apple. Oba dva tito giganti přitom svá autonomní vozidla vyvíjejí a zejména Google intenzivně testuje. Jeho stroje přitom mají k dokonalosti daleko a takovýto testovací polygon by se mu jistě hodil. Mezi zmíněnými automobilkami je např. Ford, GM, Toyota a Nissan a každá z oněch patnácti údajně přispěla milionem dolarů (cca 24,3 milionu korun).
Ryan Eustice, jeden z profesorů techniky na Michiganské univerzitě, uvádí, že výzkumníci budou moci auta testovat do roztrhání těla. Zejména je výhodou snadná replikovatelnost krizových či špatně předvídatelných situací v kontrolovaném prostředí. Jednou z nich je chodec, který vyrazí zpoza autobusu přímo do jízdní dráhy automobilu. Řidič-člověk tohle může předvídat, kdežto u počítače to není tak jednoduché.
Navíc, potkat podobnou situaci v běžném provozu může trvat hodiny i dny. Právě proto je jeden kilometr naježděný v Mcity ekvivalentní několika stovkám kilometrů testování v běžném provozu, říká dále Eustice. Další výhodou umístění Mcity v Michiganu je podle Sweatmana fakt, že tu bývá dost sněhu a jak spolu půjdou dohromady autopiloty a sníh, zatím odzkoušeno není téměř vůbec.
Mcity je také takřka neutrální testovací zónou, kde budou svá auta zkoušet různí výrobci. To znamená, že bude prověřena také schopnost auta jedné značky komunikovat s trochu odlišným systémem auta značky jiné, jak podotkl Hideki Hada z automobilky Toyota. K návrhům Toyoty při stavbě polygonu patřily mimo jiné také špinavé dopravní značky - i takové musí být počítač schopen přečíst.
Testovací polygon by měl začít fungovat ještě letos, soudě dle toho, že se po něm už nyní projíždějí první auta s řidiči i bez nich. Maket budov tu může být na pohled dost málo a celý areál vypadá, že není moc velký, ale stačí-li to pro účely výzkumu a vývoje, není moc co dodat. Zbývá si jen počkat na výsledky, což ovšem bude trvat ještě roky.
Testovací polygon Mcity bude moci využívat několik automobilek
Zdroj: Gizmag
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 3 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 5 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 6 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva