Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Autor Octavie I teď ovládá design velkého konkurenta Škody. Zbaví svět aut světel?
31.10.2018 | Petr Prokopec
Začínal u koncernu VW prací na přelomové škodovce a teď se dostal do čela designu jednoho z jeho velkých konkurentů. Věčně progresivní Luc Donckerwolke se ujal postu designového šéfa Hyundai Motor Group.
Korejské automobilky Hyundai a Kia mají nemalé zkušenosti s přetahováním slavných jmen na svou stranu. Vše odstartoval Peter Schreyer, autor první generace Audi TT, který se stal šéfdesignérem obou značek. Po něm pak dorazil třeba Albert Biermann, bývalá hlava divize BMW M, jenž má nyní u Korejců na starosti jak sportovní oddělení N, tak i technický vývoj. Tím ale přetahovaná rozhodně neskončila.
Mnichovskou automobilku totiž opustil i Thomas Schemera, který původně měl s Biermannem spolupracovat na sportovních derivátech. Nově se ovšem má ujmout vlády nad autonomními či elektrifikovanými vozy. Jiná úloha pak čeká Luca Donckerwolkeho, kterého Korejci stejně jako Schreyera přetáhli od koncernu VW. V jeho případě je nejznámější svou rolí šéfa designových oddělení Lamborghini a Bentley.
Otisk belgického designéra zanechaný u VW Group je ale daleko větší, kromě jiného se totiž podílel třeba na venkovním designu první Škody Octavia. O to zajímavější ostatně jeho angažmá u korejských značek je, zvláště Hyundai se totiž vůči mladoboleslavské značce na českém trhu vymezuje jako asertivní konkurence. Donckerwolke tak brojí přímo proti svému někdejšímu chlebodárci.
Nově to přitom bude patrnější než kdy jindy, neboť Korejci posunuli Schreyera na firemním žebříčku o příčku výše na nově vytvořený post šéfa designového managementu. Jeho dosavadní roli designového šéfa celého Hyundai Motor Group (kromě Hyundai a Kie sem spadá i Genesis) pak přebírá právě Donckerwolke.
Je přitom otázkou, co přesně tato rošáda udělá s budoucí stylizací korejských vozů. Záležet samozřejmě bude hlavně na Schreyerově roli, která nejspíše bude již jen formální. V takovém případě se dá předpokládat, že Donckerwolke bude pokračovat ve stávajícím úsilí. V jeho centru jsou přitom čelní světla aut, která se postupně mají stát minulostí. A ono to půjde, jak už ukazují poslední koncepty Korejců - světla pochopitelně budou svítit dále, designovým prvkem ale být přestanou, prakticky nebudou vidět. A pokud Donckerwolke bude s tímto tahem úspěšný, ostatní jej mohou rychle následovat...
Luc Donckerwolke má nově pod palcem design celého Hyundai Motor Group...
...očekávat tak asi již můžeme jen auta bez světel
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch