Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Autor Octavie I teď ovládá design velkého konkurenta Škody. Zbaví svět aut světel?
31.10.2018 | Petr Prokopec
Začínal u koncernu VW prací na přelomové škodovce a teď se dostal do čela designu jednoho z jeho velkých konkurentů. Věčně progresivní Luc Donckerwolke se ujal postu designového šéfa Hyundai Motor Group.
Korejské automobilky Hyundai a Kia mají nemalé zkušenosti s přetahováním slavných jmen na svou stranu. Vše odstartoval Peter Schreyer, autor první generace Audi TT, který se stal šéfdesignérem obou značek. Po něm pak dorazil třeba Albert Biermann, bývalá hlava divize BMW M, jenž má nyní u Korejců na starosti jak sportovní oddělení N, tak i technický vývoj. Tím ale přetahovaná rozhodně neskončila.
Mnichovskou automobilku totiž opustil i Thomas Schemera, který původně měl s Biermannem spolupracovat na sportovních derivátech. Nově se ovšem má ujmout vlády nad autonomními či elektrifikovanými vozy. Jiná úloha pak čeká Luca Donckerwolkeho, kterého Korejci stejně jako Schreyera přetáhli od koncernu VW. V jeho případě je nejznámější svou rolí šéfa designových oddělení Lamborghini a Bentley.
Otisk belgického designéra zanechaný u VW Group je ale daleko větší, kromě jiného se totiž podílel třeba na venkovním designu první Škody Octavia. O to zajímavější ostatně jeho angažmá u korejských značek je, zvláště Hyundai se totiž vůči mladoboleslavské značce na českém trhu vymezuje jako asertivní konkurence. Donckerwolke tak brojí přímo proti svému někdejšímu chlebodárci.
Nově to přitom bude patrnější než kdy jindy, neboť Korejci posunuli Schreyera na firemním žebříčku o příčku výše na nově vytvořený post šéfa designového managementu. Jeho dosavadní roli designového šéfa celého Hyundai Motor Group (kromě Hyundai a Kie sem spadá i Genesis) pak přebírá právě Donckerwolke.
Je přitom otázkou, co přesně tato rošáda udělá s budoucí stylizací korejských vozů. Záležet samozřejmě bude hlavně na Schreyerově roli, která nejspíše bude již jen formální. V takovém případě se dá předpokládat, že Donckerwolke bude pokračovat ve stávajícím úsilí. V jeho centru jsou přitom čelní světla aut, která se postupně mají stát minulostí. A ono to půjde, jak už ukazují poslední koncepty Korejců - světla pochopitelně budou svítit dále, designovým prvkem ale být přestanou, prakticky nebudou vidět. A pokud Donckerwolke bude s tímto tahem úspěšný, ostatní jej mohou rychle následovat...
Luc Donckerwolke má nově pod palcem design celého Hyundai Motor Group...
...očekávat tak asi již můžeme jen auta bez světel
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 2 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 3 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 5 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 6 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 18:17 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis