Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Belgie zavedla tak přísná omezení vjezdu do měst, že do nich nemůže ani část aut policie
12.1.2020 | Petr Miler
Belgičané jsou snahami o snižování emisí ve městech posedlí do takové míry, že ani nepřemýšlí, na koho také ve výsledku dopadnou.
Belgie a její metropole Brusel se za poslední roky staly skoro synonymy Evropské unie. V tomto kontextu tak snad ani nepřekvapí, že se právě tato místa snaží být evropštější než celá EU a proti emisím všeho druhu bojuje i prostředky, které na celoevropské úrovni neplatí. Proč ne, je to to volba Belgičanů a nám by do ni nemuselo nic být, kdyby ovšem zavádění nových omezení neprobíhalo tak nepromyšleným způsobem, že zasahuje i samotný státní aparát.
Přesně k této tragikomické situaci došlo letos, neboť od 1. ledna 2020 začal v Bruselu, Antverpách a Gentu platit zákaz vjezdu aut, která neplní emisní normu alespoň Euro 4. To může v tak vyspělé zemi znít jako nicotné omezení, však dnes už jsme na pokraji příchodu Euro 7, jenže Euro 4 platí až od roku 2006 a všechny starší vozy mají utrum.
Auta z roku 2005, to není žádný automobilový dávnověk. Představte si vozy jako BMW 3 E46, Škodu Octavia II nebo Volkswagen Passat B6, to jsou mezi obyčejnými lidmi stále žádané bazarové automobily. Do zmíněných belgických měst už se nepodívají a státní aparát to jistě neoplakává, bizarní ale je, že z tamního provozu omezení vyřadilo i část policejních vozů.
Ani u policie není o auta zmíněného stáří nouze, a tak omezení tuto instituci zasáhlo poměrně značně. Policejní mluvčí odmítla říci, o jaký počet vozů se přesně jedná, hovoří však o tisících aut z celé flotily. To není málo a pokud si říkáte, že zrovna u služebních aut policie snad o emise jít nemusí, mýlíte se. Výjimky nepřipadají v úvahu a policie nyní pracuje na tom, aby starší vozy převelela do venkovských oblastí a do měst stáhla ty novější. Na tak rozsáhlou modernizaci nemá peníze.
Trochu váháme, zda se smát a nebo brečet, ale svým způsobem je to dobře. Aspoň stát jednou vidí, jak podobná omezení zasahují do životů běžných lidí a do jak obtížné řešitelných situací je někdy staví. Auta plnící normu Euro 3 nejsou žádné kouřící vehikly z dávnověku a omezovat je v roce 2020 nám přijde být poněkud unáhlené.
Nejslavnějším belgickým policejním autem se u nás stala Octavia III v provedení „KITT”, ta novým omezením jistě unikla, řada jiných policejních vozů nikoli
Zdroje: Reuters, Archiv Autoforum
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 3 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 37 minutami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 3 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 4 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 5 hodinami