Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bitvu dvou nejsilnějších dieselových SUV světa rozhodly až poslední sekundy
12.7.2019 | Mirek Mazal
Zrychlení dvou nejsilnějších dieselů v osobních autech vůbec je doprovázeno hřměním z výfuků. Papírový vítěz v reálu své trumfy zužitkoval jen velmi nepřesvědčivě.
Automobily se spalovacími motory jsou některými spatřovány jako ničitelé planety, třebaže v posledních letech jsou nejčistší, co kdy byly. Po Dieselgate se většina kritiky snáší na dieselové agregáty, které byly postaveny do role ničitelů zdraví lidské populace. V atmosféře těchto ne zcela odůvodněných obvinění se odehrál souboj dvojice těžkých německých SUV s nejvýkonnějšími vznětovými agregáty, které kdy svět silničních osobních aut poznal.
V jednom rohu je třílitrové šestiválcové BMW X5 M50d s pohonem na naftu o výkonu 294 kW (400 koní) a točivém momentu 760 Nm. Velký desperát z Mnichova měří na délku 492 centimetrů a váží nezanedbatelných 2 350 kilogramů. Malý náklaďák dokáže s osmistupňovým automatem a 4x4 akcelerovat na 100 km/h za 5,2 sekundy a končí na obligátních 250 km/h.
Druhým účastníkem duelu těch nejvýraznějších naftových krabic nemůže být nic jiného než Audi SQ7, které se downsizingu vysmívá se čtyřlitrovým osmiválcem o výkonu 320 kW (435 koní) a 900 Nm točivého momentu. O něco větší délka vozu (507 cm) navazuje na vyšší hmotnost (2 405 kg). Pohon obou náprav s osmistupněm slibuje zatlačení do sedaček, stovka by měla bliknout za 4,8 sekundy a omezovač zasáhne při 250 km/h.
V souboji čtyř turbodmychadel na jedné a dvou plus jednom kompresoru na druhé má zpočátku navrch početnější zastoupení turbín u BMW. Do stokilometrové rychlosti X5 výrazně ujíždí. I přes horší údaj v katalogu to může to být způsobeno rozdílným nastavením zpřevodování automatu. Vozy Audi vybavené technikou ZF často nejsou schopné koncentrovaně vystřelit vpřed, proto na městské poměřování přirození pod semaforem bude vhodnější nakoupit u konkurence.
Po překročení 100 km/h se ale dieselová dynamika srovná a na 200 km/h už je Audi o fous dříve. Přesto až poslední sekundy rozhodnou o tom, že se silnější osmiválec stane v tomto klání vítězem, čekali jsme přesvědčivější nadvládu.
Silnější Audi SQ7 ujelo slabšímu BMW X5 M50d, ale jen o fous
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 9 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 10 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva