Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bitvu dvou nejsilnějších dieselových SUV světa rozhodly až poslední sekundy
12.7.2019 | Mirek Mazal
Zrychlení dvou nejsilnějších dieselů v osobních autech vůbec je doprovázeno hřměním z výfuků. Papírový vítěz v reálu své trumfy zužitkoval jen velmi nepřesvědčivě.
Automobily se spalovacími motory jsou některými spatřovány jako ničitelé planety, třebaže v posledních letech jsou nejčistší, co kdy byly. Po Dieselgate se většina kritiky snáší na dieselové agregáty, které byly postaveny do role ničitelů zdraví lidské populace. V atmosféře těchto ne zcela odůvodněných obvinění se odehrál souboj dvojice těžkých německých SUV s nejvýkonnějšími vznětovými agregáty, které kdy svět silničních osobních aut poznal.
V jednom rohu je třílitrové šestiválcové BMW X5 M50d s pohonem na naftu o výkonu 294 kW (400 koní) a točivém momentu 760 Nm. Velký desperát z Mnichova měří na délku 492 centimetrů a váží nezanedbatelných 2 350 kilogramů. Malý náklaďák dokáže s osmistupňovým automatem a 4x4 akcelerovat na 100 km/h za 5,2 sekundy a končí na obligátních 250 km/h.
Druhým účastníkem duelu těch nejvýraznějších naftových krabic nemůže být nic jiného než Audi SQ7, které se downsizingu vysmívá se čtyřlitrovým osmiválcem o výkonu 320 kW (435 koní) a 900 Nm točivého momentu. O něco větší délka vozu (507 cm) navazuje na vyšší hmotnost (2 405 kg). Pohon obou náprav s osmistupněm slibuje zatlačení do sedaček, stovka by měla bliknout za 4,8 sekundy a omezovač zasáhne při 250 km/h.
V souboji čtyř turbodmychadel na jedné a dvou plus jednom kompresoru na druhé má zpočátku navrch početnější zastoupení turbín u BMW. Do stokilometrové rychlosti X5 výrazně ujíždí. I přes horší údaj v katalogu to může to být způsobeno rozdílným nastavením zpřevodování automatu. Vozy Audi vybavené technikou ZF často nejsou schopné koncentrovaně vystřelit vpřed, proto na městské poměřování přirození pod semaforem bude vhodnější nakoupit u konkurence.
Po překročení 100 km/h se ale dieselová dynamika srovná a na 200 km/h už je Audi o fous dříve. Přesto až poslední sekundy rozhodnou o tom, že se silnější osmiválec stane v tomto klání vítězem, čekali jsme přesvědčivější nadvládu.
Silnější Audi SQ7 ujelo slabšímu BMW X5 M50d, ale jen o fous
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 2 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 2 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 3 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 4 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 5 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 13:19 - GeneHawkins
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 11:03 - řidičBOB
- BMW Divize 03.28. 10:58 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch