Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem
30.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud máte pocit, že BMW už dnes nenabízí zdaleka tolik možností volby jako dříve, nemýlíte se. Bude ale jen hůře, z poněkud bizarních důvodů.
Při pohledu na kroky BMW z poslední doby se zdá, že mnichovská automobilka marně hledá pevnou půdu pod nohama. Její registrace sice rostou, pro automobilku je ovšem zásadní její skálopevné přesvědčení, že navzdory prvotnímu náskoku nyní ztrácí na Audi či Mercedes v oblastech vývoje elektromobility a autonomního řízení. Dělá kvůli tomu i hodně bizarní věci, nezůstane ale jen u nich - finanční ředitel značky Nicolas Peter nyní oznámil rozsáhlejší změnu strategie.
Nově má BMW urychlit výrobní proces a také zredukovat nabízené varianty motorů, převodovek i výbavy. To už přitom dělá v posledních letech s nebývalou intenzitou - neexistuje kupříkladu X1 s benzinovým čtyřválcem a manuální převodovkou, neexistuje třeba ani BMW 140i s pohonem xDrive a manuálem, neexistují typy jako 335d bez pohonu xDrive a nespočet dalších, kdysi samozřejmých variant, které BMW průběžně potichu vyřazuje z nabídky. Teď tento vývoj ještě akceleruje, pochopitelně kvůli dalši´m úsporám nákladů.
Ušetřené peníze přitom zamíří na vývoj výše zmiňovaných oblastí. Loni totiž značka na vývoji utratila 5,16 miliardy Eur (cca 135,54 mld. Kč) neboli 5,5 procenta svého obratu. „V příštích třech letech ale tento rozpočet navýšíme na částku, která se bude pohybovat mezi 5,5 a 6 procenty,“ upřesnil výhled Peter.
Finanční ředitel automobilky přitom dodává, že „v nabídce máme více než sto volantů. Opravdu ale potřebujeme tolik variant?“ Jen u toho ale šetření nezůstane, kupříkladu ve Spojených státech bude vypuštěna manuální převodovka u BMW 2 Coupe, pozbude ji základní dieselový model řady 5 a krouhat se bude i v nabídce motorů. Peter naznačuje, že například čtyři dieselové verze pětky jsou dále neúnosné.
Je to možná i překvapivé, neboť právě nová řada 5 se postarala o patřičné navýšení prodejů - zájem o ni dokonce překonal veškerá očekávání značky. Růst je přitom spojen hlavně s Čínou, kde BMW zakrátko představí ještě prodlouženou verzi pětky - a tím zájem zákazníků ještě více rozdmýchá. Značka ovšem vidí potenciál hlavě v hybridech a elektromobilech, jenž čínská vláda nadmíru podporuje.
Právě proto ostatně BMW potřebuje urychlit vývoj, proto tedy dochází k oněm škrtům na všech dalších frontách. Zapotřebí je přitom opravdu nemalých úspor, neboť s hybridy a elektromobily totiž není momentálně spojen prakticky žádný zisk, a to i přes jejich nemalou cenu. BMW proto musí šetřit jinde, aby tyto model mohlo dále úspěšně dotovat a přitom si zachovat ziskovou marži 8 až 10 procent. Jak moc rozumné to je, posuďte sami...
BMW mělo po představení modelu i8 nemalý náskok před konkurencí. Teď je však přesvědčeno, že o něj přišlo a chystá nemalé škrty za účelem navýšení rozpočtu na vývoj elektromobilů, hybridů a aut s autonomním řízením
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejčtenější články
- Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024 - Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.20. 16:15 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:52 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.20. 15:44 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage