Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW brzdí, ořeže nabídku motorů, převodovek i výbavy. Vše s jediným cílem
30.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud máte pocit, že BMW už dnes nenabízí zdaleka tolik možností volby jako dříve, nemýlíte se. Bude ale jen hůře, z poněkud bizarních důvodů.
Při pohledu na kroky BMW z poslední doby se zdá, že mnichovská automobilka marně hledá pevnou půdu pod nohama. Její registrace sice rostou, pro automobilku je ovšem zásadní její skálopevné přesvědčení, že navzdory prvotnímu náskoku nyní ztrácí na Audi či Mercedes v oblastech vývoje elektromobility a autonomního řízení. Dělá kvůli tomu i hodně bizarní věci, nezůstane ale jen u nich - finanční ředitel značky Nicolas Peter nyní oznámil rozsáhlejší změnu strategie.
Nově má BMW urychlit výrobní proces a také zredukovat nabízené varianty motorů, převodovek i výbavy. To už přitom dělá v posledních letech s nebývalou intenzitou - neexistuje kupříkladu X1 s benzinovým čtyřválcem a manuální převodovkou, neexistuje třeba ani BMW 140i s pohonem xDrive a manuálem, neexistují typy jako 335d bez pohonu xDrive a nespočet dalších, kdysi samozřejmých variant, které BMW průběžně potichu vyřazuje z nabídky. Teď tento vývoj ještě akceleruje, pochopitelně kvůli dalši´m úsporám nákladů.
Ušetřené peníze přitom zamíří na vývoj výše zmiňovaných oblastí. Loni totiž značka na vývoji utratila 5,16 miliardy Eur (cca 135,54 mld. Kč) neboli 5,5 procenta svého obratu. „V příštích třech letech ale tento rozpočet navýšíme na částku, která se bude pohybovat mezi 5,5 a 6 procenty,“ upřesnil výhled Peter.
Finanční ředitel automobilky přitom dodává, že „v nabídce máme více než sto volantů. Opravdu ale potřebujeme tolik variant?“ Jen u toho ale šetření nezůstane, kupříkladu ve Spojených státech bude vypuštěna manuální převodovka u BMW 2 Coupe, pozbude ji základní dieselový model řady 5 a krouhat se bude i v nabídce motorů. Peter naznačuje, že například čtyři dieselové verze pětky jsou dále neúnosné.
Je to možná i překvapivé, neboť právě nová řada 5 se postarala o patřičné navýšení prodejů - zájem o ni dokonce překonal veškerá očekávání značky. Růst je přitom spojen hlavně s Čínou, kde BMW zakrátko představí ještě prodlouženou verzi pětky - a tím zájem zákazníků ještě více rozdmýchá. Značka ovšem vidí potenciál hlavě v hybridech a elektromobilech, jenž čínská vláda nadmíru podporuje.
Právě proto ostatně BMW potřebuje urychlit vývoj, proto tedy dochází k oněm škrtům na všech dalších frontách. Zapotřebí je přitom opravdu nemalých úspor, neboť s hybridy a elektromobily totiž není momentálně spojen prakticky žádný zisk, a to i přes jejich nemalou cenu. BMW proto musí šetřit jinde, aby tyto model mohlo dále úspěšně dotovat a přitom si zachovat ziskovou marži 8 až 10 procent. Jak moc rozumné to je, posuďte sami...
BMW mělo po představení modelu i8 nemalý náskok před konkurencí. Teď je však přesvědčeno, že o něj přišlo a chystá nemalé škrty za účelem navýšení rozpočtu na vývoj elektromobilů, hybridů a aut s autonomním řízením
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 10 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- Číňané po dlouhá léta od VW „opisovali“, nově mu mají pomoci znovu vyrábět lidové vozy
před 3 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 4 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 6 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 7 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva