Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW, Honda a Toyota jsou znovu na jedné straně barikády, teď jako desperáti
3.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tři renomované automobilky a spolu s nimi dalších 22 firem mimo jiné z řad jejich dodavatelů mají na krku potíž, kterou bychom čekali spíše u Číňanů.
Na první pohled se nezdá, že by BMW, Honda a Toyota měly cokoliv společného. Tedy stran faktu, že jde ve všech případech o automobilky. Přesto ale před pár dny vyšlo najevo, že tyto značky mají společného nepřítele, jímž je Volkswagen. Německá firma totiž musí v důsledku dieselového skandálu nemalou měrou podporovat také rozvoj elektromobility. To se ovšem výše zmíněným výrobcům nelíbí, neboť VW sice zaplatí stavby dobíjecích stanic, u nichž mohou být obslouženi i jejich zákazníci, nicméně data o způsobu jejich užívání bude mít k dispozici pouze VW. Ten tak z formy trestu může nakonec udělat i svou výhodu.
Nyní ovšem mají BMW, Honda a Toyota dalšího společného nepřítele, tentokráte je ale jejich problém poněkud závažnější. Na tyto automobilky - stejně jako na 22 dalších firem, z většiny dceřiné firmy týchž výrobců - byla totiž u Americké mezinárodní obchodní komise USITC podána stížnost. Společnost Intellectual Ventures II tvrdí, že došlo k porušení jejího patentu na termoplastické komponenty využívané v motorech, vodních pumpách či jednotkách elektrického posilovače řízení.
Podle stížnosti zmíněné automobilky (a s nimi další firmy rekrutující se hlavně z řad výrobců automobilových komponentů) používají patentovaný materiál bez řádné licence. Jsou z něj vyráběny součástky, které přicházejí do kontaktu s vysokými teplotami a najdeme je mimo jiné pod kapotami aut BMW 228i, Honda Accord či Toyota Camry v jejich aktuálních provedeních. Komise USITC má nyní 45 dní na to, aby celou záležitost kompletně prošetřila.
Mimo to se čeká na jmenování rozhodce celého případu, následně odstartuje první kolo důkazního řízení. A pokud bude prokázáno, že oněch pětadvacet společností porušilo práva jiné společnosti, čeká BMW a spol minimálně nákladné vyrovnání. Jak vše dopadne, ale nechceme předjímat - americké patentové právo je poněkud volnější a předpokládáme, že pokud automobilky skutečně používají patentovaný materiál bez řádné licence, činí tak spíše nedopatřením než záměrně. V tuto chvíli je ale vše otevřené, USITC nám jistě brzy poví více.
Zde vidíte elektrické vodní čerpadlo modelu 228i, které má být jedním z problematických komponentů
BMW řady 2 (zde ve verzích M235i Coupe a 228i Cabrio) je jedním z těch aut, ve kterých mají být používány termoplastické komponenty spadající pod patent firmy Intellectual Ventures II
Zdroj: USITC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před hodinou - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 2 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 4 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 5 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz