BMW hoří diesely i v Evropě, 324 tisíc jich musí do servisů. Netýká se to vašeho vozu?

Zprvu zdánlivě lokální problém BMW poněkud přerůstá přes hlavu. Riziko požáru se týká více jak 300 tisíc aut i zde a účet nemusí být konečný.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW hoří diesely i v Evropě, 324 tisíc jich musí do servisů. Netýká se to vašeho vozu?

9.8.2018 | Petr Prokopec

BMW hoří diesely i v Evropě, 324 tisíc jich musí do servisů. Netýká se to vašeho vozu?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zprvu zdánlivě lokální problém BMW poněkud přerůstá přes hlavu. Riziko požáru se týká více jak 300 tisíc aut i zde a účet nemusí být konečný.

Mnichovská automobilka v současné době řeší závažný problém, který je spojen s dvoulitrovými čtyřválcovými turbodiesely. Vše odstartovalo již v roce 2015 v Koreji, kde si tamní motoristé začali stěžovat na zvýšené riziko samovznícení. BMW však na závadu začalo reagovat teprve letos, poté, co jen během posledních osmi měsíců shořelo sedmadvacet aut. Problém je spojen hlavně s řadou 5, třináct korejských majitelů již na BMW podalo žalobu.

„Upřímně se omlouváme a za potíže, které způsobila lidem i úřadům nedávná série požárů,“ uvedl v pondělí během tiskové konference Kim Hyo-joon, šéf korejského zastoupení mnichovské automobilky. Ten zároveň přiznal, že automobilka o problémech ví již od roku 2016, nicméně jeho příčinu objevila teprve letos v červnu. Oč přesně jde, ale již nezmínil. Stejně jako nebyla osvětlena ona dlouhá doba, kterou hledání důvodů zabralo.

Nicméně víme, že 20. srpna odstartuje v Koreji rozsáhlá svolávací akce, v jejímž rámci by do servisů mělo zamířit 106 tisíc dieselových aut. Dle neoficiálních informací by přitom mělo dojít na výměnu modulu recirkulace výfukových plynů EGR, čímž by byly potvrzené předchozí spekulace. Ty jako příčinu závady uváděly právě EGR upravný v souvislosti s přísnými emisními limity, kvůli nimiž je na materiál vyvíjen vyšší tlak.

Mimo to se mluvilo o tom, že právě kvůli odlišným podmínkám BMW nepoužívá v Koreji tytéž komponenty jako ve zbytku světa. Zrovna tato teorie však nyní dostala na frak, stejně jako ona předchozí spekulace. Německý deník Frankfurter Allgemeine totiž uvedl, že svolávací akce se týká rovněž Evropy. To nakonec potvrdilo i BMW, které ji tituluje jako „technikou kampaň“ bez uvedení dalších podrobností.

Svolávací akce se týká 324 tisíc evropských aut, přičemž 96 300 jezdí v Německu. Další mohou přibýt ve zbytku světa. Návštěva servisu tradičně není vynutitelná, nicméně s ohledem na hrozící samovznícení vozu za jízdy by bylo vhodné se jí podrobit. Jakých vozů se svolávací akce přesně týká, zatím BMW nezveřejnilo, nejvíce zasažený ale má být model BMW 520d generace F11. Pokud si chcete být jisti, zda vaše BMW s čtyřválcovým turbodieselem je tímto problémem dotčeno, bude nejlepší kontaktovat dealera automobilky.


BMW hoří diesely i v Evropě, 324 tisíc jich musí do servisů. Netýká se to vašeho vozu? - 1 - BMW Korea samovzniceni 2018 prvni foto 01BMW hoří diesely i v Evropě, 324 tisíc jich musí do servisů. Netýká se to vašeho vozu? - 2 - BMW Korea samovzniceni 2018 prvni foto 02BMW hoří diesely i v Evropě, 324 tisíc jich musí do servisů. Netýká se to vašeho vozu? - 3 - BMW Korea samovzniceni 2018 prvni foto 03BMW hoří diesely i v Evropě, 324 tisíc jich musí do servisů. Netýká se to vašeho vozu? - 4 - BMW Korea samovzniceni 2018 prvni foto 04BMW hoří diesely i v Evropě, 324 tisíc jich musí do servisů. Netýká se to vašeho vozu? - 5 - BMW Korea samovzniceni 2018 prvni foto 05BMW hoří diesely i v Evropě, 324 tisíc jich musí do servisů. Netýká se to vašeho vozu? - 6 - BMW Korea samovzniceni 2018 prvni foto 06BMW hoří diesely i v Evropě, 324 tisíc jich musí do servisů. Netýká se to vašeho vozu? - 7 - BMW Korea samovzniceni 2018 prvni foto 07
V Koreji se jen za posledních osm měsíců samovznítilo 27 vozů mnichovské značky. Kolik jich bylo v Evropě, není známo, také starého kontinentu se ale svolávací akce nakonec týká, takže jen o lokální záležitost nejde

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše