Reklama

BMW hoří jedno dieselové auto za druhým. Proč, nikdo neví, děje se to jen v Koreji

Už skoro třicet mnichovských aut shořelo v letošním roce jen v Koreji, z toho třetina v červenci. V čem je problém, zatím nikdo nedokáže říci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW hoří jedno dieselové auto za druhým. Proč, nikdo neví, děje se to jen v Koreji

3.8.2018 | Petr Prokopec

Už skoro třicet mnichovských aut shořelo v letošním roce jen v Koreji, z toho třetina v červenci. V čem je problém, zatím nikdo nedokáže říci.

BMW prodává své vozy ve více než 140 zemích světa. Pouze jedna z nich však aktuálně hlásí velké problémy se samovznícením, a tou je Jižní Korea. Dle zpráv tamních médií jen během července vzplálo jedenáct aut, od počátku roku pak jde již o osmadvacet naftových exemplářů. Nejohroženější jsou majitelé BMW 520d, které shořelo ve dvaceti případech. Ve všech případech přitom šlo o vozy vyrobené před rokem 2017.

Zatím se neví, co tyto incidenty způsobuje. Jedním u podezřelých je modul recirkulace výfukových plynů EGR. Ptáte se, proč by tento prvek montovaný do úplně všech aut,měl zlobit jen v Koreji? Příčinou mohou být tamní přísné emisní limity, kvůli nimž musela být část modulu zachytávající emise NOx zvětšena. To s sebou mělo přinést vyšší teploty a vyšší tlak, stejně jako zvýšené riziko prasknutí.

Je to zatím jen jedna z teorií, ale dává smysl. Při poruchách tohoto systému pak dochází k úniku plynů, chladiv a zbytků paliva do motorového prostoru, což riziko samovznícení zvyšuje. Automobiloví technici s tímto vysvětlením nicméně příliš nesouhlasí. Podotýkají, že s emisními regulemi se musí vypořádat i ostatní výrobci, ti ale nic hasit nemusí. Kromě toho, EGR je navrženo tak, aby zvládlo až 400 stupňů Celsia. Zvýšené teplo tedy příčinou být nemá.

Nicméně i další teorie souvisí s modulem EGR, stejně jako s oněmi přísnějšími emisními limity. Právě kvůli jejich splnění má BMW do vozů určených pro korejský trh montovat o trochu jiné komponenty, které navíc mají pocházet přímo od korejského subdodavatele. Mohlo tedy dojít na snížení standardů kvality, což následně vedlo k sérii katastrof.

Vše ale berte jen jako spekulace, ač fundované. Oficiálně zatím nebylo nic oznámeno, přestože jde vlastně o poměrně dlouhodobou záležitost. První problémy se samovznícením totiž přišly již v roce 2015. Poté bylo pár měsíců ticho po pěšině, loni v prosinci se ale závada začala ve velkém objevovat znovu. Nově se přitom kromě pětky dotýká i řad 3, 4 a 7.

Automobilka tak momentálně v Koreji do servisů svolává přes 100 tisíc aut, jimž hodlá vyměnit celý modul EGR. Akce je sice dobrovolná, nicméně s ohledem na vysoké riziko požáru se jí nejspíše zúčastní většina majitelů. Mnozí kromě toho BMW žalují u soudu, neboť se bojí mnichovské diesely řídit. A to nikoliv jen kvůli vlastnímu ohrožení, ale i kvůli opovržení veřejnosti. Pro mnichovskou značku se tak rýsuje nemalý problém - bez ohledu na příčinu za vše jistě může jeho konstrukční chyba.

BMW hoří jedno dieselové auto za druhým. Proč, nikdo neví, děje se to jen v Koreji - 1 - BMW Korea samovzniceni 2018 prvni foto 01BMW hoří jedno dieselové auto za druhým. Proč, nikdo neví, děje se to jen v Koreji - 2 - BMW Korea samovzniceni 2018 prvni foto 02BMW hoří jedno dieselové auto za druhým. Proč, nikdo neví, děje se to jen v Koreji - 3 - BMW Korea samovzniceni 2018 prvni foto 03BMW hoří jedno dieselové auto za druhým. Proč, nikdo neví, děje se to jen v Koreji - 4 - BMW Korea samovzniceni 2018 prvni foto 04BMW hoří jedno dieselové auto za druhým. Proč, nikdo neví, děje se to jen v Koreji - 5 - BMW Korea samovzniceni 2018 prvni foto 05BMW hoří jedno dieselové auto za druhým. Proč, nikdo neví, děje se to jen v Koreji - 6 - BMW Korea samovzniceni 2018 prvni foto 06BMW hoří jedno dieselové auto za druhým. Proč, nikdo neví, děje se to jen v Koreji - 7 - BMW Korea samovzniceni 2018 prvni foto 07
Vozy BMW osazené dvoulitrovým turbodieselem jsou v Koreji extrémně náchylné k samovznícení. Dle všeho by za tím měl stát vadný modul EGR

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše


Reklama