Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW hoří jedno dieselové auto za druhým. Proč, nikdo neví, děje se to jen v Koreji
3.8.2018 | Petr Prokopec
Už skoro třicet mnichovských aut shořelo v letošním roce jen v Koreji, z toho třetina v červenci. V čem je problém, zatím nikdo nedokáže říci.
BMW prodává své vozy ve více než 140 zemích světa. Pouze jedna z nich však aktuálně hlásí velké problémy se samovznícením, a tou je Jižní Korea. Dle zpráv tamních médií jen během července vzplálo jedenáct aut, od počátku roku pak jde již o osmadvacet naftových exemplářů. Nejohroženější jsou majitelé BMW 520d, které shořelo ve dvaceti případech. Ve všech případech přitom šlo o vozy vyrobené před rokem 2017.
Zatím se neví, co tyto incidenty způsobuje. Jedním u podezřelých je modul recirkulace výfukových plynů EGR. Ptáte se, proč by tento prvek montovaný do úplně všech aut,měl zlobit jen v Koreji? Příčinou mohou být tamní přísné emisní limity, kvůli nimž musela být část modulu zachytávající emise NOx zvětšena. To s sebou mělo přinést vyšší teploty a vyšší tlak, stejně jako zvýšené riziko prasknutí.
Je to zatím jen jedna z teorií, ale dává smysl. Při poruchách tohoto systému pak dochází k úniku plynů, chladiv a zbytků paliva do motorového prostoru, což riziko samovznícení zvyšuje. Automobiloví technici s tímto vysvětlením nicméně příliš nesouhlasí. Podotýkají, že s emisními regulemi se musí vypořádat i ostatní výrobci, ti ale nic hasit nemusí. Kromě toho, EGR je navrženo tak, aby zvládlo až 400 stupňů Celsia. Zvýšené teplo tedy příčinou být nemá.
Nicméně i další teorie souvisí s modulem EGR, stejně jako s oněmi přísnějšími emisními limity. Právě kvůli jejich splnění má BMW do vozů určených pro korejský trh montovat o trochu jiné komponenty, které navíc mají pocházet přímo od korejského subdodavatele. Mohlo tedy dojít na snížení standardů kvality, což následně vedlo k sérii katastrof.
Vše ale berte jen jako spekulace, ač fundované. Oficiálně zatím nebylo nic oznámeno, přestože jde vlastně o poměrně dlouhodobou záležitost. První problémy se samovznícením totiž přišly již v roce 2015. Poté bylo pár měsíců ticho po pěšině, loni v prosinci se ale závada začala ve velkém objevovat znovu. Nově se přitom kromě pětky dotýká i řad 3, 4 a 7.
Automobilka tak momentálně v Koreji do servisů svolává přes 100 tisíc aut, jimž hodlá vyměnit celý modul EGR. Akce je sice dobrovolná, nicméně s ohledem na vysoké riziko požáru se jí nejspíše zúčastní většina majitelů. Mnozí kromě toho BMW žalují u soudu, neboť se bojí mnichovské diesely řídit. A to nikoliv jen kvůli vlastnímu ohrožení, ale i kvůli opovržení veřejnosti. Pro mnichovskou značku se tak rýsuje nemalý problém - bez ohledu na příčinu za vše jistě může jeho konstrukční chyba.
Vozy BMW osazené dvoulitrovým turbodieselem jsou v Koreji extrémně náchylné k samovznícení. Dle všeho by za tím měl stát vadný modul EGR
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 44 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry