Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW M5 a M6: další generace obou vozů už budou k mání jen s automatem
22.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
BMW ústy šéfa divize M GmbH vzkázalo americkým zákazníkům, že příští generace M5 a M6 nedostanou manuální převodovku ani jako možnost volby.
Ne, že by nás to jakožto Evropany nějak zvlášť překvapovalo, neboť my už jsme nějakou chvíli „na svém”, teď už to ale vědí i v Americe: pro mnichovskou automobilku je zjevně důležitější, co chce většina a ne jak si minorita představuje, že by to mělo být. Tak nějak by se dalo interpretovat sdělení Alberta Biermanna, šéfa sportovního oddělení BMW. Ten v rozhovoru pro Inside Line jasně řekl, že M5 (a tím pádem ani odvozená M6) nebude dělat ústupky a manuální řazení zkrátka nedostane.
Pokud si tedy někteří klienti v USA mysleli, že ke sportovnímu vozu, i když je maskován jako luxusní sedan, patří manuální převodovka, tak si to podle BMW mysleli špatně. Automobilka nejlépe ví, co řidiči M5 a M6 potřebují a chtějí.
Jeden by si možná myslel, že tady mluvíme o jednotkách, maximálně desítkách aut. Realita? „Loni mělo manuální převodovku patnáct až dvacet procent amerických M5,“ tvrdí samotný Biermann v interview a vzápětí dodává: „Letos to možná bude patnáct procent. Klesá to. Problém je, že nikdo v Evropě nebo kdekoli jinde manuál nechce, takže to bude naposledy, co jej nabízíme i pro naše tvrdé jádro zákazníků ve Spojených státech.“
Takto podáno by to možná i smysl dávalo. Kde není poptávka, nebude ani nabídka. Anebo ne? Pokud bychom nebrali v úvahu zvyšující se zájem o manuály v USA, víte třeba, jakými slovy uvedlo BMW manuální šestikvalt v nejnovější pětce? „Manuální převodovka byla u minulé generace populární volbou amerických zákazníků a stále je jedinečnou nabídkou v tomto segmentu.“
Takže patnáct až dvacet procent je „populární volba“, ale patnáct procent (s prominutím vycucaných z prstu, protože M5 F10 se v USA začala prodávat před pár týdny) je najednou problém.
Přít se v tuto chvíli o tom, co je pro sportovní auto lepší, jestli manuál, nebo prokazatelně rychleji řadicí dvouspojková převodovka, by bylo jako dohadovat se, jestli byla první slepice nebo vejce. Jednoznačná odpověď prostě neexistuje. Navíc v tomto případě bychom se možná mohli v klidu pohádat i nad tím, zda M5 je nebo není sportovní auto. Nemůžu se ale zbavit dojmu, že BMW na jisté skupině zákazníků prostě nezáleží, protože je důležitější, kolik to stojí a jaké to produkuje papírové emise. Jinak řečeno, je to taková mnichovská parafráze slov „image je na nic, poslouchej žízeň”. A účetního, chce se dodat...
Tip: Kdybyste chtěli okusil slast možnosti vybrat si a prohlédnout „svou” novou M5 s manuální převodovkou, podívejte se do amerického konfigurátoru em-pětky, kde už je tato možnost v sekci Options k dispozici.
M5 a M6 mají manuál naposled, nová M3 jej ještě dostane: „M3 potřebuje řadicí páku, vždycky bude mít řadicí páku,” horlivě ujišťoval Biermann v rozhovoru s Inside line. Věříte mu?
S ničím jiným než voličem automatu příští M5 a M6 neuvídí už ani USA
Zdroje: Inside Line přes Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 3 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 4 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva