Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW odmítá zákazníkům prodat M3 kombi, tak je firma začala stavět sama. Jedno teď prodává
5.7.2020 | Petr Miler
BMW dále vehementně odmítá pustit do prodeje jakékoli opravdu ostré kombi, i když poptávka po takových autech existuje. Někteří se k ní zády nestaví, firma M Conversions z Nottinghamu jich postavila hned 20.
Obliba praktických aut je v českých luzích a hájích známou věcí, hlavně na pořádný zavazadlový prostor si potrpí snad až nesmyslně mnoho lidí. Také kombíky sice v posledních letech ustupují zřejmě nekonečnému hladu po SVU, i tak je ale objem kufru pro spoustu lidí zásadní vlastností každého vozu.
Další z věcí, které mají lidé v oblibě, jsou výkon a rychlost. Když se tyto dvě věci zkombinují, začne být výběr velmi omezený. Audi nabízí své modely RS, u Mercedesu se najde pár kombi od AMG a tím to v podstatě hasne. Paradoxně BMW, nejsportovnější značka německé prémiové trojky, opravdu ostrý kombík nenabízí. V minulosti to párkrát zkusila, velký úspěch se ale nedostavil, a tak dnes všechny zájemce o takové stroje bez váhání odmítá.
Pokud tedy někdo trvá na opravdu ostrém kombíku BMW, musí si poradit jinak. Ani zvláštní požadavky na stavbu takového auta na míru u automobilky neprochází, u jiných firem s nimi ale kupodivu pochodit můžete. Jedna z nich, společnost M Conversions z Nottinghamu, se rozhodla neignorovat žadonící zájemce a pro 20 z nich postavila stroj, kterému by BMW neřeklo jinak než M3 F81 Touring.
Vznikl tak zhmotnělý sen akčních tátů od rodin. Konverze se zrodila díky propojení dvou trojkových BMW - většinu karoserie dodala verze 320d F31 Touring, většinu techniky pak M3 F80. Výsledkem je zapovězená varianta, která se teoretickému továrnímu originálu blíží, jak to jen jde.
Nedošlo zdaleka jen k výměně motoru, veškerý vzhled i technika se snaží co nejvíce připodobnit továrnímu autu. Prakticky všechny díly jsou originální, a to hned z verze Competition - od BMW pochází se od podvozku, přes brzdy a díly karoserie (včetně jejího rozšíření) až po interiér. Jediné, co bylo nutné vyrobit, byl specifický zadní nárazník (je zhotoven z plastu vyztuženého karbonovými vlákny) a zadní blatníky - i ty ale vznikly úpravou dílů pro sedan.
Z 20 takto vyrobených aut má 19 svého majitele, jeden tmavě modrý kombík je ale nyní na prodej. Vznikl z 320d Touring s pouhými 756 km na tachometru a po úpravě má najeto 4 800 km - dá se tedy říci, že se ani nezapotil. Výsledek vypadá opravdu úžasně a se 450 koňmi na zadní nápravě půjde skutečně o zhmotnělý sen nejednoho nadšence. Některé může zamrzet automatická převodovka DCT, i s manuálem se tento vůz dal vyrobit, jiným ale může právě takto přijít vhod.
Pokud byste měli zájem, jako plně homologovaný pro běžný provoz je k dispozici za 79 995 liber, tedy necelých 2,4 milionu Kč. Jistě nemalé peníze, celá stavba ale musela být v této kvalitě velmi drahou záležitostí.
Britské BMW M3 s batohem není unikátní stavbou, takových aut vzniklo 20. Vše je tu tak blízko teoretickému stroji z výrobní linky, jak to jen jde, tento kousek jen na prodej. Foto: Motorhouse of Shipley
Zdroj: Motorhouse of Shipley
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.19. 12:42 - denis
- Policejní kontroly a měření 04.19. 12:40 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan