Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW odmítá zákazníkům prodat M3 kombi, tak je firma začala stavět sama. Jedno teď prodává
5.7.2020 | Petr Miler
BMW dále vehementně odmítá pustit do prodeje jakékoli opravdu ostré kombi, i když poptávka po takových autech existuje. Někteří se k ní zády nestaví, firma M Conversions z Nottinghamu jich postavila hned 20.
Obliba praktických aut je v českých luzích a hájích známou věcí, hlavně na pořádný zavazadlový prostor si potrpí snad až nesmyslně mnoho lidí. Také kombíky sice v posledních letech ustupují zřejmě nekonečnému hladu po SVU, i tak je ale objem kufru pro spoustu lidí zásadní vlastností každého vozu.
Další z věcí, které mají lidé v oblibě, jsou výkon a rychlost. Když se tyto dvě věci zkombinují, začne být výběr velmi omezený. Audi nabízí své modely RS, u Mercedesu se najde pár kombi od AMG a tím to v podstatě hasne. Paradoxně BMW, nejsportovnější značka německé prémiové trojky, opravdu ostrý kombík nenabízí. V minulosti to párkrát zkusila, velký úspěch se ale nedostavil, a tak dnes všechny zájemce o takové stroje bez váhání odmítá.
Pokud tedy někdo trvá na opravdu ostrém kombíku BMW, musí si poradit jinak. Ani zvláštní požadavky na stavbu takového auta na míru u automobilky neprochází, u jiných firem s nimi ale kupodivu pochodit můžete. Jedna z nich, společnost M Conversions z Nottinghamu, se rozhodla neignorovat žadonící zájemce a pro 20 z nich postavila stroj, kterému by BMW neřeklo jinak než M3 F81 Touring.
Vznikl tak zhmotnělý sen akčních tátů od rodin. Konverze se zrodila díky propojení dvou trojkových BMW - většinu karoserie dodala verze 320d F31 Touring, většinu techniky pak M3 F80. Výsledkem je zapovězená varianta, která se teoretickému továrnímu originálu blíží, jak to jen jde.
Nedošlo zdaleka jen k výměně motoru, veškerý vzhled i technika se snaží co nejvíce připodobnit továrnímu autu. Prakticky všechny díly jsou originální, a to hned z verze Competition - od BMW pochází se od podvozku, přes brzdy a díly karoserie (včetně jejího rozšíření) až po interiér. Jediné, co bylo nutné vyrobit, byl specifický zadní nárazník (je zhotoven z plastu vyztuženého karbonovými vlákny) a zadní blatníky - i ty ale vznikly úpravou dílů pro sedan.
Z 20 takto vyrobených aut má 19 svého majitele, jeden tmavě modrý kombík je ale nyní na prodej. Vznikl z 320d Touring s pouhými 756 km na tachometru a po úpravě má najeto 4 800 km - dá se tedy říci, že se ani nezapotil. Výsledek vypadá opravdu úžasně a se 450 koňmi na zadní nápravě půjde skutečně o zhmotnělý sen nejednoho nadšence. Některé může zamrzet automatická převodovka DCT, i s manuálem se tento vůz dal vyrobit, jiným ale může právě takto přijít vhod.
Pokud byste měli zájem, jako plně homologovaný pro běžný provoz je k dispozici za 79 995 liber, tedy necelých 2,4 milionu Kč. Jistě nemalé peníze, celá stavba ale musela být v této kvalitě velmi drahou záležitostí.
Britské BMW M3 s batohem není unikátní stavbou, takových aut vzniklo 20. Vše je tu tak blízko teoretickému stroji z výrobní linky, jak to jen jde, tento kousek jen na prodej. Foto: Motorhouse of Shipley
Zdroj: Motorhouse of Shipley
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 23 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:18 - Truck Daškam
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry